Wednesday, March 02, 2011

..Dalam Perjalanan..


Mulakan pagi anda dengan Senyuman dan Kasih Sayang ;)

Assalamualaikum..mulakan pagi dengan Senyuman. Achehh! heehehe. Macam biasa, pagi-pagi rutin aku hantar anak-anak ke sekolah. Aku cuba keluar sebelum 7.30 pagi supaya aku dapat dengar Motivasi Pagi IKIM.FM. Macam biasa la pagi-pagi ni kan..kereta bertali arus terutama arah ke Putrajaya. So far, Alhamdullilah, aku Happy dengan apa yang aku buat. Kenapa?

Sebab .. Dalam Perjalanan, aku dapat sembang dengan anak-anak dan kadang-kadang masa ni la aku luahkan perasaan. Kenapa aku selalu marah-marah, kenapa aku nak dia org jd budak baik dan aku ajak dia orang layan sama-sama Motivasi Pagi kat IKIM.FM. Pastu, seronok sangat layan suara DJ pagi IKIM, si Siti tu...rasa dia sangat2 ceria..ckp sambil tersenyum ..ni aku based on suara lah. Heheheh..

Petang pulak, aku keluar amik anak jam 5.30. Pun aku layan IKIM.FM. Rancangan Keluarga Sakinah bersama Dato Sidik Baba..Ya Allah..cara dia cakap..pheww pheww..memang boleh jatuh cinta lah. Akekke..Lembutnya sbg suami dan mesranya sebagai bapa..huhuhu..tapi idak la berangan sampai nak jatuh cinta..tapi dia ajar kita cara-cara 'cari keluarga bahagia'. Memang byk betul silap aku dlm memndidik..tp tu lah kan..aku ni memang la GARANG..camno? Sib baik lah Mr.Abe Cool Babeh..heee..Alhamdulillah..Pastu ari apa tah...layan Ustazah Dato apa tah, tentang Undang2 keluarga dalam Islam..uhhuuu..byk benda yg kita tak tahu sebenarnya ..walapun tak byk yg aku dpt dlm masa 30 minit perjalanan tu..at least SOMETHING. Bak kata Motivasi IKIM.FM pagi ni..kalau ada ilmu..jgn jadikan ianya 'ILMU WALLPAPER'. Apa maknanya? Cuba fikirkan.. ;)

Mitsubishi ASX ..pheww..
Lagu satu..aku suka sangat drive ni sebab ..dalam perjalanan, aku suka sangat tengok kereta..huhuuhu. Nak-nak masa masuk ke kawasan sekolan Danish..huhu. Mcm-mcm jenis kereta..dan hari ni, tiba-tiba kereta ini melintas di depan. Ho Ho Ho..Mitsubishi ASX. Putih. Lawanyaa..Plat WUT, baru bangett..terujaa gila. Aku pun follow slow belakang dia..akekek. Nak satu..boleh? ;b

2 comments:

B.e.T said...

yo la tu.. garang ke?? he he he.. sok nak dgr IKIM.fm jgk la.. =)

Liza Abd Rahim said...

mmg garang..di iktiraf oleh Dania..;)
dengar la..91.5fm.. ;)







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!