Tuesday, February 21, 2012

..Termenung Time..

Kata-kata hikmah untuk diri sendiri hari ini.
Okek..now is 1.08pm. Lepak time. Malas pulak nak balik. Perut lapar ni..nak makan tak berteman..acehh! Hahhaha..dah tak heran dah now ni lunch takde kawan. Dah biasa sangat..biasa aku balik jek, tapi hari ni, malehnya nak bergerak. Takpe lah..duduk je diam-diam dalam opis ni. Baru lepas settlekan 3 document dari pukul 9.30 pagi tadi. Berehhh semua dalam jangka masa yang di perlukan. Alhamdulillah. Now nak buat apa ni?

Haaa..dah tak tau nak taip apa. Nak cite buat apa semalam amik cuti? Malas lahh. Kalau cuti urgent tu, maknanya, adalah benda urgent nak kena settlekan..bukannya cuti poya-poya.

Komik tu Danish punya..koleksi Ikhtiar Hidup. 
Terbaru dalam koleksi novel aku..Rindu Cintaku (Ombak Rindu 3) oleh Fauziah Ashari. Belum sempat nak baca. Ada lagi satu novel Fauziah - Kan ku Kejar Cintamu..pun tak sempat nak baca. Apa yang tak sempat? Boleh je nak buka buku lps 9.30 pm lepas anak-anak dah tidur dan settle semua kerja rumah kan? Entah la..now aku lagi terbiasa buka PC kot. Em..makin lama, makin tak tau nak buat apa depan PC malam-malam..so mungkin boleh ubah kepada - baca novel pulak. Sebenarnya aku tak selesa sangat nak mengadap novel kalau Mr.Abe ada. Biasa aku baca masa dia oustation. Terasa lebih nyaman. Ye lah kan..kalau dah mengadap buku..semua benda akan aku abaikan. Hiks..tak syok lah pulak.

Terasa dah lama lak tak balik Ipoh. Bila last eh? Huhuhuhu. Sabtu atau Ahad, ada je benda nak buat. Danish pun ada kelas taekwondo. Now ni dia sibuk pujuk aku nak join Klinik Bola Sepak kat UKM. Em..setiap sabtu dan ahad dan yuran RM200 untuk setengah tahun. Aku tau perasaan dia macam mana ..sama lah macam aku dulu..pantang ada aktiviti luar, aku memang nak join jek. Now ni, Danish dok request jersi Barcelona ORI kat NIKE. RM180 sehelai...adehh! Tak berbaloi lah kan. Tapi aku ni, depan je garang..hati? Kesian lak. Aku pun dari kecik..nak apa semua dapat..so bila tak tunaikan permintaan anak ni, sedih pun ada. Takpe lah kan..bagi dia belajar susah sket. Jangan jadi mcm aku..kalau nak..nak jugak. Kalau suka..suka sampai bila-bila..but once dah tak suka..sendirilah fikir.

OK la..nak sambung termenung jap. Tata!

2 comments:

MRS. AJ said...

Biasalah tu kan Angah. Walaupun nampak garang tp hati kita sebagai ibu ni tetap brlembut dgn anak2. Takpe. Motivation utk Danish tu. Tak payahlah trmenung2 ye. Tak elok utk kecantikan n kesihatan. Heheheh...

Anonymous said...

betul ibu....walu nk marah cam mne pn, akhirnye belembut jgk kan...tgk situasi kan..kan..

alololo kak zai..kite pn xde teman time lunch, sebb smua org xmkn time lunch temasok my asben...n now kene pakse skit, sebab wife dia sarat..klu ajak kawn, jd ape2 kang nyusahkn diaorg lak..kan.kan..so better ngan asben jela..hehee







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!