Sunday, February 05, 2012

..Cuti Yang Tak Kemana..


Salam Maulidur Rasul kenkawan. Buat apa hari ni? Aku now ni tgh berbaring-baring kat umah adik kat Putrajaya. Mak Abah ngn adik beradik aku lepak sini. Tuan rumah a.ka. adik bwh aku balik Teluk Intan. Dia bagi mak abah and famili abang aku lepak umah dia ni. Umah aku tak cukup bilik sebab bilik no 3 tu dah jadi bilik baju. Lepak sini selesa sket. Aku datang pagi..balik malam.

Hari ini aku mulakan hidup dengan kuar berjogging selepas solat subuh. Dah lama tak exercise secara kerap petang2 coz now sokmo hujan. Tadi aku cuba lari sejauh 5km kat stadium. Huhuhu..putus nyawa. 40 minit juga nak abiskan 12.5 round 400meter nak cukupkan 5km. 3 round pertama aku lari non stop..setiap round 3 minit..adeh! Paling cepat aku leh buat 1 round 2 minit. Tu bukan jogging la tu..sebab dah lama tak paksa diri berlari..semput gak lah. Tapi memang best sbb terasa ringan badan. Mungkin sedikit silap coz aku pakai Nike indoor yang aku baru beli kat JPO aritu. Sampai skrang terasa sakit tapak kaki. Pagi tadi agak menceriakan hati. :)


Dalam kul 10.30 am, abe ajak kuar nak test drive exora turbo. Taksub betul dia dgn kereta tu.Ye lah kan, RM78k for MPV 1.6 Turbo. As a driver..dia cakap enjin and kereta tu boleh pecut. Tapi as passenger duduk belakang..terasa gak tak sedap masa langgar lubang and sound proof proton adalah gagal. Aku bukan nak kondem proton..tapi memang hakikat lah kan. Dah pulak dah lama bwk keta jepun..memang terasa lain. Lepas tu konon2 nak test Alza..takde test drive lak. Alza sport full spec pun dah Rm70k. Fuh...baik hangkut exora. Kan? Pastu test Ford Fiesta sport. Hah! Tak yah cakap la..dok dlm tu memang tak dgr bising luar lah. Handling ford pun superb. Cuma bonet je tak berapa nak besar. Cina tu tunjuk fista sedan..7 airbag ok. Fuh. Rm81.5k. Harga murah dari fiesta hatchback. Tapi..semua test drive ni saja2 jek..nak habiskan cuti..hahahhaa..

Ok..papai!.
posted from Bloggeroid

2 comments:

ankeljonni said...

huhuhu... ini pun xtvt jugak... yg penting spend time bersama... kan?

Liza Abd Rahim said...

yap.tp depa semua dh balik.. :)







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!