Tuesday, February 07, 2012

..It's My Day..

Morning morning. Yeah! bangun seawal pagi hari ini supaya tak terbabas tidur macam semalam..habis sakit kepala dan sengal 1 badan kalau dah asyik melepak atas katil.Usai solat subuh..baring2 kejap..7.30 pagi terus nekad untuk turun ke stadium. Have too!! Bersukan adalah masa aku akan lupa segala-galanya. Percaya tak? Sebab tu aku suka main netball petang-petang. Sukan perlu displin. Kena fokus. Kalau main netball as GA or GS, target aku adalah nak pastikan bola masuk D dan seterusnya masuk goal. Kalau masa ni fikiran tah kemana-mana..memang main tinggal penat main je lah. Dan jogging pulak..kali ni aku ada target ketika lari instead of saja-saja lari pusing stadium. Before this, paling banyak aku boleh lari 6 pusingan je..dari pusingan kecik..sampai yang besar pastu stop. Kadang2 kalau dah malas..dpt 3 pusingan besar pun aku dah stop. Hiks. Ni kali ke dua aku lari sejauh 5 KM dan hari ini 37 minit compare 1st time. Hahaha..takde beza sebab aku memang tak larat. 3 round gak aku lenggang mak limah. Setiap kali masuk round 10, aku dah give up..tapi pujuk hati..'come on Liza..lagi 2.5 jek..rugi lahh..go liza go!' hahaha..gila tak? Dan biasanya..3 round pertama dan 2.5 round terakhir aku lari non stop. Yang tengah-tengah..suka hati aku lah nak buat apa. Tapi hari ni ramai gak berlari. Ada 4 orang mamat yg lari 5 round non stop and lepas tu dah settle dan sorang lagi adalah otai aku..12 rounds tak stop-stop..power2. Aku rasa dia buat tak sampai 20 minit pun. Laki kot kan..Hehehe..

Just wanna be happy zahir and batin - amin.

Tahun ni umur aku akan menganjak kepada 34 tahun. Seriusly, takde beza pun setiap kali umur meningkat. Cuma mungkin ada sedikit perubahan pada kulit dan tenaga pun ada la jugak rasa kekurangan. Yang aku rasa apa yang aku perlu tingkatkan ialah 'STOP BEING SO COMPLICATED..Let bygone Be bygone. Hargai orang yang tahu menghargai dan lupakan jika tidak di hargai'. Wah! dah macam azam baru. Hahhaha. Bukan azam..tapi entah lah. To much thinking buat aku terasa tak pernah di hargai..atau terasa hanya perlu jika di perlukan. Kan lebih bagus..buat saja kerana Allah..sure ada pahala..kan??

Okek..badan dah kering...mandi time. Syiok seh..terasa ringan badan. Aku nak turunkan berat badan yang dah cecah 50kg. Kata otai 'Kena ada displin'. hahaha..setiap kali makan free waktu jaga Online, suka tengok dia yang sanggup menjaga tatasusila makan wpun makanan free dah depan mata. hahaha...rugilah la beb! Minggu ni pun makan free lagi..ruginaya kalau tak makan.. Takpe..next week event dah takde..kita start diet balik ya.. :)

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!