Sunday, April 01, 2012

..April Fool..eh, 1st April lah!..

Lokasi : Atas katil. EH..tu pun nak bg tau ka? Hiks..Tengah berlawan dgn mata ni..tak kan nak tido lak. Baru lepas lunch kul 2 tadi..hari ni makan kat umah jek. Masuk dapur sama-sama ngn Mr.Abe. Kari kepala ikan, siakap bakar, sambal belacan tak cukup belacan and ulam bendi. Alhamdulillah kenyang. Kenapa la sambal den tak jadi ari ni..berdesing pedas..nampak sangat tak cukup belacan dan terlupa beli limau nak perah..kuciwa lah kalau terigat sangat..buat, pastu tak jadi. Sebab tu lah aku paling malas nak masak sendiri..Frust!

Welcome April..Muahh lah..
Hari ni, dah hampir 3 hari tak exercise..dari hari Jumaat..rasa nak turun jog..tapi tersangat lah malas. Pagi sabtu ingat nak p Jog..sekali hujan daa..and pagi tadi..tido balik lepas subuh..bangun 7.35am, alamak! dah panas..cancel! Ni pun angin dah menderu-deru ni..entah2 petang ni hujang. Bila nak test kasut baru ni..hiks..poyos. Kot2 la boleh terbang..kan dapat best running shoe..hhahhaaha vengong!

best kalau terus dpt menten like this..
Baca ni kalau rajin 'Female Six Pack Abs'
*ini bukan perut den..sekadar gambar hiasan..
Now aku dah dapat tips, mcm mana tak nak bagi perut berlapis.yakni menten flat. Memang orang kata, aku kurus kering. Alhamdulillah..badan aku tak senang naik cuma now ni terlebih sket tang vontot and kadang2 tertimbul lak sedikit lemak di perut kalau aku terlebih amik meal. Apa yang perlu aku buat untuk menten supaya perut tak lapis..pagi - belasah je makan apa jek yang aku rasa nak makan. Lunch..makan nasi. Kalau boleh, lauk ikan la..jgn amik daging. Sayur WAJIB ada..Petang, sila turun bersukan. So far, jadual aku penuh Selasa to Khamis dengan Netball. Untuk dinner..since aku 1 famili tak berapa sangat dengan nasi malam-malam, so amik lite meal jek. Biasa Mr.Abe buat benda ringan2 and more to western food or pasta. Dan..wajib 'yeyak' hari2 at least 1 kali ..ya..hiks! Aku perasan benda ni menjadi dalam 2-3 minggu ni..yang penting, aku tak 'seeh' dengan perut berlapis kalau duduk kat opis buat kerja.

Alamak..semua pun dah lena ni..nak join laahh..ahaks!

Tata!


No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!