Tuesday, April 24, 2012

..SETIAUSAHA tak bertauliah..


Aha! tiba-tiba dapat idea. Aku ingat, tahun depan aku nak claim tiket free Minggu Setiasusaha
bersama Dato Siti Nurhaliza lah. Kat opis ni, selain daripada jd Programmer yang bertukar menjadi System Support Exec, aku adalah Setiausaha. 

a) setiausaha QE Induk ITMS
b) setiausaha QE auditor 
c) setiausaha Kelab Kebajikan dan sosial.

Eh..ada nama orang lak..belasah. hiks..
..
Mostly kerja aku selain support adalah membuat document and filling orang-orang atas aku dalam Dev. Emm..ni bukan post merungut..tapi post tiba-tiba dapat idea nak g minggu setiausaha. Hhahha coz tadi tengah diskus via OCS dgn SU zon QE... tiba-tiba bos suh join lak Pertandingan QE and ICC. Date line hampir banget. Aku ke yang nak suh orang2 atas gerak buat team? hahha..lawak lah tu...

Aku suka words yang SU Zon ni cakap :

SU zon :
abis semua kita aje
nt kata orang syok sendiri

AKU :
xpe
ada nama dlm borang
biar kita je amik adiah nanti
hahahaha

Su Zon
".... tak ada keje, boleh lah" 

hahaha..Bila dia sebut pasai 'takde kerja' tu..aku tau, dia menceritakan tentang keadaan sekeliling dan benda yang biasa dia kena termasuk lah aku dan tak nafikan, kadang2, aku pun sibuk hal kerja orang. Kalau dulu, aku mungkin akan melenting bila terkena macam ni..TAPI now? hiks...what ever lah orang nak kata apa. Senang je..kalau kita sibuk dok kata orang..orang pun akan sibuk dok kata kita. Semalam aku sembang dgn lecturer..dia tny apa kerja sesetengah orang dlm BU aku and sounds like 'ramai, tapi takde hasil'. Uhuk! terasa tak? aku terasa jek.. kuang kuang kuang. 

Aku tulis ni utk peringatan diri aku sendiri...and semoga ada juga sedikit kesan pada yang membaca. 

..The More You Learn, The Better Prepared You'll Be..


No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!