Tuesday, April 24, 2012

..Kenkonon..



Situasi : dalam kereta O5 bwh garage.

Td punya happy nak balik awal. 5.15 pm..terus punch out. Jalan pun laju jek. Sekali..start2 keta..jeng jeng jeng..tak leh start. Bateri kong daa! Ada la kwn2 kat bwh tu..tapi..em, takpe, aku call je si Anne. Sebelum tu ada student dh tolong..tapi bateri dia tak power. So still takleh start. Aku tak pasti sbb bateri dia tak power atau jumper aku yg problem. Start guna keta nuui..still takleh. Pastu tukar jumper dia lak..alhamdulillah..dh boleh start. Aku drive balik..abe amik anak2.

Sampai umah, kunci umah lak dalam Lancer yang Abe dh bwk..so aku dok lah bertapa bawah garage ni. Sib baik keta idup..idak la panas. So..kita merancang, Allah yg tentukan..kan?

Chow!

posted from Bloggeroid

1 comment:

Anonymous said...

Benda itu boleh hidup jika menggunakan jumper yang sesuai dengan 'gaya, mutu, keunggulan kereta itu'.

Mana datang logiknya, jumper dah memang kecik, tetiba di sambung dengan jumper lain dan di cucuk menerus ke bateri.

*tp malas nak bersuara, sbb fikir mungkin dia lebih 'terror'. *tp sebenarnya pun tak terror* hahah.

Apa-apa pun segalanya semua yang berlaku ada cara untuk selesaikannnya, tinggal lagi cara dan bagaimana jalan itu sahaja yang boleh atau menyenangkan sesuatu perkara.

Agreed! yea, kita hanya merancang tapi segalanya hanya datang dari yang Esa.

*peace*







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!