Tuesday, April 17, 2012

..Stress Management Course - Personaliti POKOK..


Today is Tuesday..what a happening day. Separuh hari ni jek habis dengan bergelak ketawa. Apa yang happy sangat? Em, hari ni dan esok aku ada training 'Stress Management'. Mula-mula memang tak mau p, tapi ..ada yang kata 'G zai..kena sgt dgn zai ni'..haa..okek! terima kasih kerana ada yang memahami..dah sepanjang course, aada je benda terkena dgn batang idung, dia jadi orang pertama gelakkan dulu. Takpe .. takpe ..ada ubi ada batas...

antara aktiviti yang agak tepat dgn personaliti aku.

Cikgu suh semua orang lukis salah satu benda yang dia sebut :

a) pokok
b) daun
c) bunga
d) buah
3) akar

Lukisan pokok aku..hiks..

Yeah! off course la pokok yang 1st thing terbayang dalam fiikiran aku. Sebab? Aku memang sangat suka pada objek bernama POKOK. Infact, aku boleh teruja gila2 bila tengok pokok tu lain dr yang lain. Pokok ada banyak seni..dari akar sampai ke semua bahagia walaupun pokok tu kontang..pokok tetap berseni dan ada manfaatnya sendiri. Tu je la yang aku fikir masa cikgu suh lukis.

Bila siap lukisan tu....baru cikgu describe personaliti by that objek. Aissh..ada makna rupanya. Tadi ada 3 orang lukis pokok. Ni antara personaliti orang pokok yang aku ingat.

a) kalau buat kerja..mesti detail A-Z
b) terlalu memilih dan mahu yang terbaik saja.
c) sangat komited
d) daya ingatan yang sangat kuat.
e) cerewet
f) suka warna2 pastel

Apa lagi eh? tapi mostly memang kena dengan aku. Orang pokok ni akan sentiasa stress kerana
mahukan sesuatu yang perfect. Setiap benda kena ada alasan. And kalau dia mahu..dia mesti mahu. Keh keh keh..siapa lah tu kan. Ahaks! 

OKek..mari get ready utk sessi seterusnyaa.. saya suka trenin ni..I LIKE double lah! 

2 comments:

MRS. AJ said...

Angah, post la lagi ttg aktiviti2 training ni. Sukalah baca!

Liza Abd Rahim said...

alamak usu..jenuh nak perahh otak balik ni..hehehe..







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!