Thursday, January 26, 2012

..Kereta oh Kereta..

Hai! Jom lupakan kejap kisah tak sihat aku ni. Aku pun nak cuba lawan wpun kepala masih weng. Sejak dua menjak ni, sepanjang aku sibuk bercampur dengan orang sebab jaga Online..topik yang paling best aku suka nak sibuk masuk campur ialah 'Kereta Baru'. Wahhh..lepas sorang..sorang nak tukar kereta. Kat opis aku ni jek..rasanya dah 4-5 orang dah tukar, akan tukar dan tengah fikir nak tukar. SENYAP2 jek semua. Dasyat! Alhamdulillah..masing-masing murah rezeki kan? 

Cakap pasai kereta ni..aku rasa, semua orang pun mampu nak pakai kereta. Kereta Malaysia ke..Jepun ke..Europe ke..pilih-pilih yang mana suka. Kira budget bulanan dan paling penting..kira la duit nak service serta road tax and insurance. Hiks! Penin gak kepala nak-nak kereta luar negara. Service koman2 RM500 wajib dalam tangan..insurance kalau kereta baru - siaplah RM1K ++ setahun. Huh. Apapun, I am just lucky sebab so far, aku bayar duit bulanan dengan insuran saja. Lain-lain? Mr Abe uruskan. Duit bonus aku biasanya aku simpan untuk insuran la. Kalau tak..sakit jiwa raga nak bayar..

Cakap pasai kereta baru ni...aku tak fikir pun nak tukar kereta BHY tu. OK and masih sedap lagi setakat aku taip ni lah. Tak tau la kalau jap-jap lagi dia wat lawak lak. Aku just terfikir-fikir nak cantiikan dia. Tapi takde idea nak buat apa. KALAU BJL tu..memang aku selalu seru Abe suh jual..dah la aku yang bawak..dah banyak songeh la pulak. Tapi masih dalam mood berangan..hahha..fikir banyak kali gak nak tukar kereta..banyak kena guna luit lorrr..tak sanggup gua kecuali Mr Abe sanggup..gaji aku pun tak banyak.

Jom tengok kereta boleh berangan tapi tak leh nak beli oleh kemampuan aku :



Mitsubishi ASX 

Ford Fiesta - harga OKEK..tapi bonet kecik gilos..

Mini Cooper 

Mazda 3 hatcback.
Syok tak berangan? Tapi KALAU ada rezeki and KALAU nak tukar kereta pun..KALAU lah kan..it's better to convert to MPV la coz kereta sekarang pun masih elok lagi. Walapun anak tak ramai..nanti balik kampung, leh bawak mak abah jalan-jalan sama..kan? MPV lak, kalau nak berangan Estima ka..Alphard ke..memang tak terpakai lah kot.

Aku suka dua MPV ni :

Mazda 5

Peugeot 5008 - keliling ada Airbag doh! phew..
OK. Sekian sessi berangan. Tapi kalau ikut hati kan..kan ..kan..aku dapat ni pun OKEK.

Alza macam ni..cuma tukar kaler and buang itu naga.. perggh!! hak hak hak..

hahaha..walaupun cuba tak fikir sakit kepala..sakit juga kepala ni rupanya..emm..nak buek apa la dgn badan macam ni.. emmm....

2 comments:

MRS. AJ said...

Angah, semuanya Usu suka. Yg jadi dambaan hati is BMW in white. I like!!! Tp tinggal jd dambaan je lah. Heheheh...

Liza Abd Rahim said...

Hiks BMW? syok gak..tp yg ada dlm pic ni lom tentu mampu.. :)







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!