Wednesday, January 18, 2012

..Bumper To Bumper..

Macam biasa, petang2 aku amik anak-anak. Hari ini aku balik awal sikit sebab dah takde apapun kat opis tu. Mood pun asyik swing jek. Dalam mood swing ni la..terjadi la cerita ini. Huuhuhu..



Lokasi : Depan sekolah Dania.

Aku ambil Dania betul-betul depan gate sekolah. Masa tu, aku just pandang depan dengan pandangan kosong. Bila Dania dah naik, aku masuk gear R, pandang cermin (aku sure aku pandang cermin pandang belakang ni) and mengundur. Sekali...GeDeNgAnG!!! Bergegar kereta aku. Ya Allah...apa tu? Aku terbayang aku langgar tong sampah jek..sekali aku pandang luar cermin tingkap, ada sorang parent ni dah terbeliak biji mata pandang aku. Hah! kenapa? terus aku keluar..Ya Allah. Kereta orang. Nampak lak lambang BMW..mampus! 

Owner BMW   : Kenapa ni? Lain kali pandang belakang.
Aku                  : Ya Allah..sorry2. Saya tak perasan..sorry.

Kita orang check keta sama-sama. Bumper to bumper. BMW bumper depan. Memang bergegar la kereta tadi. Wife dia pun keluar.

Aku                  : Sorry sorry..sorry.
tu je la yang mampu aku cakap and Alhamdulillah...takde apa-apa. Sket pun tak cacat. Kereta aku pun. Nasib baik aku bawak Optra. Coz Optra ni aku pernah langgar tiang garage..tiang kemek, bumper Optra tu Okek..huhuhu

Owner BMW : Sib baik takde apa-apa.
Aku               : Sib baik saya langgar BM kan..kalau saya langgar proton tadi.
Dialog tak leh blah yang tak sengaja keluar sebab aku betul2 gelabah. Bayangkan kalau Bmw tu cacat tadi..mau melayang duit aku. Dah la Abe takde ni....

Owner BMW : Sib baik takde apa-apa langgar BMW ..kalau jadi apa-apa tadi..awak tau kan..mahai ni..
Dia gelak. Sib baik lelaki..tak emo. Kan?

Aku               : Ya saya tau...sorry sorry sorry..saya tak perasan. Sorry sangat2..
Dia dah senyum je. Aku masuk kereta. Lutut aku dah gigil. Huaaaa..nak nangis pun ada. kenapa ni. :(

Sampai rumah..turun dari kereta..terus penin. Terasa dunia berpusing..Tak sukanya rasa mcm ni..

Sib baik accident reverse..kalau tgh drive masa aku tekan minyak tadi sbb nak hilangkan stress? Jumpa kat sepital je lah kan.. baru padan muka aku....

4 comments:

ankeljonni said...

nasib baik owner tu baik ... huhuhu...

Liza Abd Rahim said...

to la Abe cakap..sib baik lelaki driver dia.. :)

Anonymous said...

Ala baik sebab takde apa-apa. Tak baca apa statement memula owner BMW tu? he.he.

Kalau ada apa-apa tadi, mu tau la apa gaya dan reaksi owner tu. :)

*peringat utk diri sendiri juga : berhati-hati bila memandu, buang yg keruh amik yg jernih* hahah.

Liza Abd Rahim said...

den dh terpk..kalau jd apa2..x kan nak gaduh lak..bayar je la..
:)







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!