Thursday, January 10, 2013

.. My Fear ..

Lama gak aku fikir menda ni dan sebolehnya aku elak. Ketakutan yang buat aku kadang kala berfikir tapi kadang kala aku terlepas jugak. Apa? Em..aku sangat takut orang kata aku bukan2 just because of this blog. Infact, in real life..aku dah hadapi semua tu and sebab blog..hidup aku berantakan. But why? Mungkin kadang kala..aku sering terlepas ikut hati dan ada yang terasa wpun sebenarnya tujuan aku di salah tafsir.

Why Blog? Nak show off? Nak bagi tahu orang siapa aku? Nak poyo?

Entah! Show off tu agak pelik lah utk orang biasa2 mcm aku dan sebenarnya, jauh dari lubuk hati aku, aku adalah seorang yang suka mengarang dan bercerita menggunakan pena. Aku adalah antara penulis terbaik masa zaman sekolah dan bila dunia berubah..abah belikan aku electric typewriter sebab abah tahu minat akut. Aku menulis cerpen masa sekolah dan aku sangat suka mengarang menggunakan imiginasi.



Dalam dunia blog yang serba senang ni pulak..dengan smartphone yang ada, kegemaran aku ni semakin menyeronokkan..amik pic and bercerita secara langsung. It's LIVE. Tak menarik ke? And kebiasaan aku menulis di dada blog ni sebagai catatan kenangan aku dan kalau ada apa2 yg menarik..aku suka kongsi. YES kongsi. Supaya orang lain pun tahu..HOW,WHERE,WHEN,WHO..tu kan konsep pembelajaran dalam hidup? Betul? Dulu..masa my 1st blog Rehat,Lepak dan Luahrasa menggunakan nama azzalyzaa, aku betul2 menulis ikut rasa. Aku luah segala2nya dalam tulisan yg sangat tersirat hingga jadi bualan orang. Cara aku tulis di sana dan di sini dah tak sama. Ayat aku dah lain..blog now more to ayat2 poyo sebab ianya tak lahir dari hati aku. Kadang2, aku cuba menapis sebaik mungkin dalam blog ni..tak mau kisah lama kembali lagi.

Nak tahu apa yang aku rasa ketika menaip blog? Jari-jari aku akan membariskan ayat2 secara spontan. Aku hampir boleh ceritakan setiap detik dan setiap saat benda yang jadi dan aku boleh tuturkan semula dialog2 yang aku dengar setiap hari dalam bait2 ayat yang hampir 100% sama. Semua yang aku rasa..aku luahkan tanpa fikiran siapa baca..tak fikir nak tunjuk2 and tak fikir ada orang akan baca.


Tapi..apapun niat aku, tujuan aku..KETAKUTAN tu masih ada terutama lepas aku publish and baca semula. Cuba jadi diri sendiri..aku biarkan je semuanya terpapang di muka blog ni..berserah jek.

And aku pun tak tahu kenapa aku taip benda ni kali ni..mungkin sebab tiba2 aku rindu moment2 yang tak mungkin dapat aku ulang..mungkin sebab aku rasa mcm ada benda yang tak kena atau mungkin sebab..jari2 aku saja gatai nak menaip..kan LIZASUKAMENAIP..hahaaha...ok..go!

Lagi .. LIZASUKAMENCONTENG jugak ... kalau perasaan, lately banyak kuar muka sendiri as a prob blog..hahaha. Perasankah? Idak..sebab LIZASUKAART jugak.. and few apps dalam enpon skrang adalah owesome. ;)

Eh ada lagi..LIZASUKABACAQUOTES jugak.. hiks...



Ok..papai!!



No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!