Friday, January 04, 2013

.. Good Nite wishes ..


Dalam hidup ini, kita sentiasa diberi pilihan..kan? Samaada kita suka atau tidak..pilihan tetap ada. Cuma kena pandai hadapi sama ada suka atau tak. Kena tahu menghargai, kena tahu bersyukur, kena tahu memilih dan kena tahu yang mana benar atau tidak. 

Dalam hidup ini juga..bila kita sering di uji, itu tak bermakna, hidup kita tiada makna. Ujian di berikan kepada semua orang..namun, baik buruk atau hikmah di sebalik, hanya DIA Maha mengetahui. Cepat atau lambat, hikmahnya insyaAllah akan tiba. 

Dalam hidup ini..jika kita terlalu mengharap dan harapan itu adalah pengharapan kepada orang lain, mungkin harapan hanya tinggal harapan. Harapan yang berlandaskan emosi namun tiada usaha, harapan akan hanya jadi harapan. 

Dalam hidup ini, bila terlalu banyak menagih simpati, hidup pasti tak kemana. Memberi harapan dan menagih harapan jika tiada kesinambungan, pasti hidup umpama bernyawa tapi tak berupaya. Meratapi pemergian, menangisi kehilangan bukan suatu kesilapan..namum ianya pastu menjadi racun dalam kehidupan. Orang maju ke depan..kita tertinggal jauh di telan zaman.

Semoga hidup ini..di rahmati dan disimbahi kasih sayang daripadaNya dunia dan akhirat. Semoga aku kuat berhadapan dengan kehilangan, kesakitan dan kesedihan. Semoga gembira menjadi teman tak kira di mana jua aku berada. Semoga pengharapan bukan sekadar anganan dan semoga ukhwah bersama teman2 berpanjangan.

Papai!!


No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!