Wednesday, January 09, 2013

.. Lari membawak diri..

lama aku tenung benda ni...how to read? keh keh keh..
Hak hak hak..poyos tak tajuk post? keh keh keh..tu propa saja...

'Tak semua orang boleh lari'. Yes.. I love that quote very the very much. That words was from Kak Tara. Sangat memberi inspirasi kepada aku. Betul! Aku positive dgn kata2 itu. Aku bukan runner .. aku tak mampu nak atasi kepenatan diri aku sendiri dan tak konsisten. Hari tu aku boleh lari non stop dr rumah sampai hujung stadium..tapi arini aku tak boleh. Hari tu aku boleh lari 5km plus..hari ni awal2 aku dah set..malas lah..just nak lari for 30 mins..masa tak kisah..and she asked 'Lari sorang? Beraninya.' He..aku jwb a ah je la..tapi..bukan sorang betul2..sorang tu takde kawan..tapi ada orang lain.

Tadi aku ada 'kawan' lari. siapa? Entah..hahaha. seorang pelajar lelaki, berbdn gempal, berambut kerinting..masa aku kuar dr quarters..aku terjumpa dia kat tepi jln kawasan quarters Dean. Aku ckp..okek! Ada kwn..wpun tak tau siapa dan aku agak dia adalah pak arab..dia lari slow and steadi..berada hampir 50 meter dpn aku..so, kalau ada anjing..dia ada. Hahaha. Masa starting, ada suara mengPewit kann aku dr pondok jaga Amanah..dgn ucapan 'rajin jog!' Aii...suara mcm kenal ..tp entah sapa .. cubaan mengesan tak berjaya sbb nmpk pak guard je kat situ...aiii, takkan pak guard phewiit lak.

Lari ..lari dan lari.. tak dpt gak potong itu mamat tu wpun dia slow melow tapi konsisten... tiba2 malas..stop jap..jln2. Eh..mana boleh jalan..actully someone is encourage e me to run. Go for a jog at least 3 kali seminggu sbb tgk mcm netball dah nk berkubur. Netball tak berkubur..tapi aku yang saja terjun masuk kubur. Hiks..Dia suh aku ajak Mr.Abe yg katanya dh makin membesar..hahaha. Nampaknya aku tak berjaya pujuk Abe lari sama arini. Dia tak mau. And student tu tadi..aku berjaya potong dia..jeng jeng jeng..Melayu rupanya..keh keh keh. Poyo je overtake orang..pastu kus kus kus..jalan..dia terus konsisten lari..sampai depan DSS, sebab dah ramai orang, so aku biarkan dia pergi..aku sudah tidak perlu kan teman lagi..keh keh keh.

Sepatutnya aku lari hari ini guna HR belt .. mana la pulok aku letak. HR tu datang sekali dengan jam Suunto aku. Gila kan? Beli jam tu sebab bagus as a trainer, tapi tak penah pakai. Sebab? Kena pakai belt kat dada..haiyaa..rimas kot. Antara tujuan aku lari arini sebab member suruh test HR..tapi sebab belt aku takde, makanya aku guna table yang dia bagi ni sebagai rujukan.

Perempuan  : umur 30-39
Jarak             : 2.4KM
Superior       : <14 minit, (Jantung Emas)
Cemerlang   : 14:01 -15:30 minit
Baik              : 15:31 - 17:15 minit
Sederhana   : 17:16 - 19:00 minit
lemah           :19:01>


Apa result? Off course la bukan Jantung Emas..hahaha. Atlit tu kalau dapat Jantung Emas..and sebab ada lenggang Mak limah kejap..so masa yang aku dapat untuk HR arini for 2.4KM adalah....17minit. Yay! BAIK jek. Har har har...alaa..kalau tak stop kejap tadi..InsyaAllah dapat Cemerlang..takpe, nanti cuba lagi. Bila? Entah..hak hak hak..Pemalas siot nak lari..Meh sini nak bagi bagai2 alasan supaya nampak betapa malasnya aku. Ala...stokin aku pakai tadi..panas siot! Rasa nak tanggal kasut and now aku dah perasan, Neutral/Cushioned Running shoe tak sehsuai dengan aku. Terlalu lembut..after 2KM, terasa kaki bahagian dalam tapak kaki tak balance..hahahaah..ok tak alasan? Poyosss lah kan..

And hadoiii...laparnya perut. Dah la tak lunch..pastu gatai p lari..lepas 2.5km..mula lah nak uweekk..and perut meletup2 kelaparan. Balik umah..Mr.Abe masak spagheti lak..berasap kelaparan la sampai sok pagi. Mau aku makan 2 meals sok masa Sarapan.. Dush! Percaya tak? aku dah beberapa kali amik 2 meals during sarapan. Laksam and roti canai..Lapar je lately..hadoiii..Tapi aku tak risau, sebab lepas tu, insyaAllah akan ke toilet. Legaa...

And..nantuknya weeee.........

Papai!!!

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!