Saturday, January 19, 2013

.. My Day ..

My day! My day! Hiks..ngeee. Words ni kalau dlm flight, di kira as emergency phrase..tp pada aku..yey! My day! Maksudnya..hari saya! Hari apa? Hari sabtu lah...sabtu yang syokk.. apa yang syok? Takde apa..saja propa sebab nak bg ayat syok2 masa updatw blog. Keh keh keh..



Pagi yang indah di mulakan dengan sesuatu yang indah. Seawal 7.05 pagi...meluncur ke Putrajaya bersama teman untuk berlarian. Emm..aku dah lama sangat tak main netball, so lari adalah my 2nd option to get healthy. Yap..utk keluarkan peluh. Just lari ..tapi sebab aku lari dengan member yg fit dan memang main jarak jauh jek sbb dia ada target for HM tak mcm aku yg run for fun..so aku pun push diri aku utk lari jauh..and for the 1st time..aku berjaya pujuk diri lari more than 5km tadi. Kawan aku lari 10km ..hahha..berpecah sebab dia jauhhhh tinggalkan aku. Hadoii! Gila fit lari non stop. So aki decide amik route lain. Tapi aku lps 5 minit aku sampai ..dia pun sampai. Aishh...10km dia dpt 1hour 9 minit and pace dia 6 minit lebih jek. Memang tabik spring lah! Dia suh aku larii lebih..boleh!! Tapi nmpknya .aku yg tak boleh. Kalau tgk map kat atas..warna merah tu kita org lari sama2..and aku dapat capai rekod jantung emas..2.4km jusy for 8minits..yay! Tapi tengok warna kuning tu..itu titik terputusnya larian aku dengan dia..kuning means walking and warna hijau tu..just slow jog. Merah..memecut. Average pace masa merah itu adalah 6 minit. Ni aku cuba Apps baru..Runtastic. em..rasanya apps ni akan jd best kalau beli full version. Every 1km, akan keluar suara ..how far kita dh lari, speed, pace and bape cal dh abis. Tapi aku malas nak beli der..5.20usd.

Sebenarnya kan..mak aku sound gak aku pasai  lari2 ni..keh keh keh. Dengan pesanan 'Kamu tahu tak. kat hospital tu, yang datang jumpa doktor sebab lutut out sebab lari ni la..kebanyakkanya chinese.' Hehehe..ala mak, Za lari suka2 jek..mcm mak jog ngn abah pagi2..tu jek..ngeee...



I LOVE MyBody! Yap yap yap. Aku sangat selesa dengan badan aku sekarang. Tak kurus kering mcm dulu, in shape, takde spare tyre and ringan. Alhamdulillah..aku pun sihat jek dan tak perlu jaga makan. Exercise pun just for my jantung and to keep me fit. Ramai yg tanya how me mainten? Em..entahlah. Takde pantang apa2..infact now ni..aku selalu lapar. Makan jek. Cuma aku tak suka benda goreng2. Nasi mesti at least sekali sehari and aku dh slow minum ais. Nak kasi perut tak muncit..just pastikan setiap hari..mesti g membuang and alhamdulillah aku takde masalah setakat ni. Cuma dlm setahun ni..aku cuba beri perhatian pada kulit..opss..bukan nk putih ya..just to make sure..kulit OK tak mcm dulu. And aku puas hati dgn produk aku pakai for almost 1 year. Tapi utk elak salah faham..aku tak rajin nak share apa yang aku pakai sebab aku pakai bukan nak jd cantik sbb cantik tu subjektif ...gila la kan kalau ada produk boleh bagi aku cantik tiba2..hiks. Aku happy dgn kejadian aku..alhamdulillah. Onemore thing..aku dh start amik supplement and agak konsisten memakannya. Umur makin naik der.. bukan makin muda. Just do it utk diri sendiri..



And also..My day! Kasut baru..hahha. Mr.Abe agak marah dgn kasut ni sebab aku br jek beli Vomero5 tu last year. Just ikut beberapa pendapat dan baca review kat internet..aku go for Brooks. Biarkan lah design dia tak lawa kali ni..aku nak test and rasa..betul ke kasut ni best. Aku go for Brooks Ravenna 3 as adviced by Brooks SA. Sukat kaki..sukat Arch..my kaki is satu Neutral..sebelah lagi Guidance. Hahha..cacat ni. Lain2. SA tu suggest for Ravenna3 and tu je choice yang aku ada. Aku try to get something else..something similar to best running shoe yg ada kat internet. Tapi SA tu kata..better ikut kaki sendiri. Sebab review based on jenis kaki. Kasut yg aku nak tu..utk Neutral. Ok..aku ikut. Menggunakan voucher..oklah..kasut mahai tu jadi tak berapa mahai. And aku beli dry fit tangan panjang sebab ada diskaun 20% kalau ada JJ card. Mr.Abe diam jek..hehhe..sorry abe..

And last sekali..My day is..alhamdulillah..we bought something for famili purpose..lepas ni..boleh bawak mak abah and also mentua jalan sama2. Tq Allah permudahkan urusan yang satu ni..



Thanks Optra 5 for your jasa. Kereta ni best terutama ketika memecut tapi sebab anak2 dah besar dan nak senang bawak mak abah jalan..kami terpaksa let go kamu.



Welcome dear..be nice to us..

Papai!! ♥
posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!