Saturday, January 05, 2013

.. Berlari untuk berpeluh ..

Yeah! Suka..suka..akhirnya pagi ni dpt mengeluarkan peluh sampai ke kepala. Thanks for Masyu ajak berlarian di pagi yang indah ini. And dia adalah sangat fit..for almost 6km for her..she ran none stop babe! Phew.. Aku? Mula2 elok la seiring sejalan for nearly 2km none stop..sekali pusing belakang...itu Danish Hakimi jauhhhhh dah kena tinggal. Ayoyo!!! Terpaksa lah ibu stop...wait for him for almost 5minit..dan jantung pun dh mula slow balik..and me let Masyu lari alone. Lepas suh Danish balik ikut route lain..alamak! My partner dah hilang dr pandangan. Aku pun run sorang2...guna route lain sebab tahu sure dah tak nampak Masyu dah ni..Nampaknya..run ni memang bukan bidang aku. Semangat tu tak berapa nak ada utk baiki masa ataupun larian. Yang aku tahu..kalau dah more than 30minits...means dh lepas 5km..baru lah aku lari laju2..sebab? Tak nak jd jadi pengalah pada diri sendiri. Aku penah buat 5km kurang dari 30 minit...so kalau lebih sampai sejam...booo..simpan kasut dlm almari lah .. duduk main congkak jek.. ini motivasi utk diri aku sendiri.


Ni overall data untuk larian hari ni. Guna sport trackers apps je kat enpon. Nak guna jam..lom mampu nak beli Gps Running Watch. Ada satu jam Nike tu..lawa siot! But still takleh lawan Garmin lah and also Soleus. Sila google ya..


Ni carta larian. Emmmm...hehhe. aku pun tak tau nak baca macam mana. Pace tu apa? Hahhaha..yang aku tahu..makin jauh aku lari..makin slow melo..memang lepas2 ni..kalau ada org ajak run (ada ke?).. memang aku pilih fun run lah saja...rasa mcm tak mampu nak lari lebih kecuali kena training at least 3 kali seminggu. Aku lebih suka sport game..sbb ada matlamat untuk overall..run ni more to nak motivate diri sendiri. Kalau malas..jln..and kita akan rasa diri kita entah apa2...kalau rasa power..lari lah..and kita akan rasa something power on our body. Ni pada aku..lah.


Ni lak carta on speed and altitude..maksudnya apa? Emm..ok, let me guess..kelajuan mengikut bentuk muka bumi..kot? Yang line putih speed ke bawah tu..tu aku tunggu Danish dan 1 lagi..aku dah stop..tp eh..lom cukup 5km..so aku sambung lari. Yang graf biru mencanak naik tu..kat depan Dss..bukit!

Overall .. aku puas lari hari ni sbb peluh byk wpun jantung aku tak working habisan lagi. Aku ada kwn yg training secara teknikal on running..tp macam tak mampu kot nak follow..makanya..lari lah mcm ni..takde hala tuju. And korang nak tahu what is the best moment while running with friends? Gelak dan ketawa..tapi..semua tu seolah dah takde dlm kamus aku lagi..kesian..eh salah..sekian, terima kasih.

Ok la..mandi and sarapan time..

Papai!! ♥♥

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!