Tuesday, February 26, 2013

.. Timun Oh Timun ..

Assalamualaikum..

Jap..aku nak share something yang asyik terfikir sejak aku baca benda ni 2-3 minggu lepas. Aku baca tentang Rita Rudaini. Dia cakap dia tak makan timun sejak dulu, sebab pantang, timun sejuk and tak sehsuai untuk dalaman perempuan. Oh! aku pun mula melewar fikir. Memang dia cantik pun..tapi luar lah kan..dalaman dia, hanya dia and suami dia je la tahu. Aku jadi tak puas hati lak..sebab aku suka timun. Ahaks. Aku tahu timun tu sejuk...nak2 kalau keluar peti ais. Hiks..


Hasil carian google...banyak artikel cakap timun bagus untuk kesihatan dan sebagai kosmetik. Kalau rajin, baca ni : Timun Untuk Kecantikan. Em, menarik kan? And timun pun best di makan begitu saja.

Ok, itu kebaikan timun. Aku google pulak 'Kenapa orang perempuan tak elok makan timun?' ... most of the answer cakap pasai Timun sejuk dan sejuk boleh buat badan sengal. Tu je ke sebabnya? So..lagi banyak kebaikan dan 1 keburukan? Sejuk yang buat badan sengal? Ngeeee....

Ok la..saja je nak cite pasai TIMUN.. papai!



No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!