Tuesday, February 05, 2013

.. Kehilangan ..

Bertemankan awan mendung di sebalik jendela, matahari tak pernah menjelma, suasana muram durja. Terasa seperti satu kehilangan yang menusuk jiwa. Pedih tak terungkap, sakit tak terucap. Kehilangan itu memeritkan, menyakitkan dan membebankan. Tak tergambar oleh perasaan. Airmata tak tertumpah dan senyum terus terukir di bibir. Emm..sedihnya.

Hahhaha..ok tak intro? Apa yang hilang? Matahari ni haa...dah 2 ari aku tak dapat jumpa sunrise masa hantar anak2 pergi sekolah dan now ni kul 12.34 pm, cuaca sangat la mengusik jiwa. Kalau dapat tarik selimut ni..memang syok habis. Duduk dalam lab yang serba luas ni tanpa teman yang MC kerana sakit mata, adalah sangat boring.


Berbicara tentang kehilangan ni kan..sebenarnya, aku rasa mcm dah hilang arah tuju dalam hidup. Sampai bila aku nak macam ni? Orang lain berkejar-kejar sambung study, aku masih di takuk ini. Tak minat.Aku tak minat dah nak belajar. Tahniah kepada semua rakan2 yang ada semangat yang sangat wajar untuk belajar. Semoga Allah permudahkan urusan kalian. 

Aku ni ada satu benda yang buat aku kadang2 semput. Apa dia? KEHILANGAN. Ini adalah antara sebab2 aku takut nak naik flight ..sebab kalau jadi apa2, anak2 akan kehilangan. Aku juga takut KEHILANGAN orang2 yang aku sayang. Bukan sayang saja..yang sangat2 aku sayang. Tapi hidup ini kan Allah yang aturkan dan dia yang punya. Untuk capai tahap redha untuk sesuatu kehilangan, aku tak tahu sejauh mana kuatnya aku.





OK la...cuaca mendung ni mengudang sedih lah kan? Semoga matahari segera terbit wpun sekejap. Dah 2 hari matahari menghilang.. 

 Papai!


No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!