Sunday, February 17, 2013

.. Hari ini dan Semalam ..

Assalamualaikum..hello world. Apa cerita weekend? Alhamdulillah..selepas 3 hari bertarung dgn sakit kepala..pagi ini aku agak fresh.

Semalam hari Sabtu, aku hanya menghabiskan masa seorang diri..layan tidur. Mr.Abe ngn anak2 ke Klang. Mr.Abe ada football tournament. Sebab tak sihat..aku bangun kul 12 noon...mandi..makan roti ceceh milo. Selera makan aku hilang sebab tak sedap badan 2 - 3 hari termasuk pening. Bukan pregnant ya. Hasil daripada tak lalu makan..berat aku turun lagi..hadoi! Rasanya dlm 46kg kot now. Malam, Mr.Abe bawak aku g RedWork..sib baik boleh makan. Lepas tu g Dataran Masjid Putrajaya...saja lepak2.


Memang happening Dataran Masjid ni malam2. Seronok tengok famili bergathering sesama mereka. Macam2 ragam. Aku leka tengok budak2 main belon and lepas tu Mr.Abe belikan budak2 lastik..layan main kejap. Kul 10 pm..chow balik umah.


Semalam balik dari Putrajaya, aku roger kawan ajak lari. Kalau aku tak lari..comfirm aku bangun lambat and tambahkan sakit kepala aku. So, kul 7 am bergerak ke Putrajaya. Masyu and Kamus nak lari sakan..aku lak decide nak lari lebih dr 8km tapi bukan 12km. Hahahha. Aku target 10km sebenarnya..tapi sakit perut nak yeyak la pulok. Aku memang tak follow Masyu and Kamus..mereka go for 11km++ naik bukit PICC wei..tak larat den. And memang tabik spring la kat Masyu..11km++, pace dia 6++km/h okek..hoi! Gilos.. aku sibuk tulis kat blog pasai orang kan? Biarlah..sbb ianya sgt memberi semangat. Tadi aku cuba lari pakai earphone..dah tak de kerja asyik betulkan earphone..haishh! Nak headphone please..


Tengahari..ke Alamanda..layan Movie - The Impossible. Kisah benar tentang sebuah keluarga yg berhadapan dengan tsunami kat Thailand. Hohoho..berjurai-jurai air mata aku sepanjang movie. Huaaa..sedihnya. Walaupun mati lemas tu syahid..doa aku, biarlah mati aku dan keluarga dalam keadaan sempurna. Amin..


Lepas tu..belanja famili makan kat Secret Receipes. Boleh tak tomyam kong takde? Kek choc indulgence takde..aiiii..apa la. Tapi sebab nak makan kek...duduk la order benda lain.

Actually, peha aku sakit sangat ni. Sakit otot. Macam ni la..setiap kali tambah KM..ada je penyakit nak lekat. Sebenarnya, tadi tak streching betul2..sibuk nak bersembang. Keh keh keh.

Start sok sampai Jumaat mungkin, aku dan Kazie akan berulang alik ke HQ lepas waktu opis utk training netball. Yay!! Rindu akan terlerai...23 dan 24hb ada Open Game TNB.

Okek..papai! ♥
posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!