Thursday, October 18, 2012

.. Life Quote ..

Okek..lunch time. Aku masih di bilik meeting..bukan kena sambung kerja, tapi malas nak keluar. Lagipun kenyang sarapan. Dah 2 hari keluar sarapan lambat sebab ada paper work yang bos suruh duduk berkampung dalam bilik meeting dan 2 hari juga sarapan bersama bos dan partner. Makin banyak aku belajar proses, flow and setting..makin panas bontot aku tak suka kerja ni..hahahaha. Bayangkan berapa puluh sistem yang ada..aku dan partner WAJIB tahu flow, setting and kena troubleshoot kalau ada masalah...belum termasuk setting for Online event..and belum masuk routine work layan user..dushh!! Stress!! Hah, nampaknya, makin rancak aku merungut kan? kuang kuang kuang...takpe, merungut kat sini je..kerja tetap buat..itu lah aku. ;)


Dari malam semalam, aku leka browse web kat atas ni..baca Life Quote. Seronok gak. Banyak benda boleh belajar untuk nasihatkan diri sendiri. Aku pun jenis kurang bercakap ..so, kalau ada masalah..aku lebih suka diam and nasihatkan diri jek. Alah..kalau mengadu kat orang pun..tak kemana pun...sebab diri kita..hanya kita saja yang boleh control. Cuma yang jadi tak best,aku berasa menjadi semakin pemalas dan senang nak marah. Siapa mangsa? Orang2 yang terdekat dengan aku lah..hiks. Dan kalau malas dah fikir benda2 yang menyesakkan kepala aku..aku pilih untuk - DIAM! 

Now ni, aku tengah fikir benda2 yang seronok nak buat tapi tak tahu apa benda. Nak cuti memang dah tak boleh. Nak buat apa ek? Ada idea? Macam nak balik kampung je...Yeah! itu perkara yang paling seronok...tapi..emm..tunggu Raya Haji je lah kan???

Apapun..selemau mana pun aku...aku bersyukur sebab hidup dalam situasi yang mungkin tak semua orang dapat. Alhamdulillah...pinggang pun dah OK wpun kadang2 ada sengalnya. Nak turun netball ..aku dah malas. Nak jogging? lagi laah....ke laut la jawabnya. Sapa2 yang lari BSN nite run nnt, good luck lah yaa... I wanna let go..MALAS! 

Emm..dah lama tak naik kapal terbang kan??? .... 

Papai!!

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!