Monday, October 22, 2012

.. Ada apa dengan JPO ..

Tiba-tiba rasa ada masa sengang sket arini..dengan mood MENGANTUK..update blog la kejap. Asal tah badan ni mcm tak strong dah sejak dua menjak ni. Kaki kiri lak asyik nak cramp jek walaupun jalan biasa2..time tido apatah lagi. Mungkin dah tiba masa aku kena amik suppliment..kan? Tapi tu lah..aku ni, bukan jenis percaya sangat dengan suppliment ni. 

Pagi tadi, Ustaz Motivasi IKIM.fm cakap..'rumah kalau dah tak selesa, renovate lah!' ..wah! mendalamnya maksud. Banyak la benda yang dia beri tafsiran..dan yang paling best - 'Suami..kalau rasa isteri dah tak strong lagi..dah tak lawa lagi..renovate lah! Jangan tau complaint je...bagi modal untuk renovation'..hahahaha..sadis nya ayat tapi betul gak kan? Tet!! ni bukan nak kaitan ngn umahtangga sendiri..tapi kpd yang dah kawin..menarik ni utk jadi tatapan.

Semalam on the way back dari Pasir Gudang, wajib lah singgah Johor Premium Outlets a.k.a JPO. Orang selalu cakap..buat apa p situ banyak kali? Bukan best pun. Sama je rega. Ha..kenapa aku suka singgah sini? Tipu lah SUKA kan..bukan selalu pun balik Johor..em, ni maktok pun dah meninggal..mungkin lah makin kurang aku nak balik sana. Ok..apa ada dengan JPO? Ada macam2 kedai...TAPI pada aku pun, tak semua nya berbaloi dan murah untuk di beli. Setakat pergi 3-4 kali ni, aku memang tuju ke Sports Outlet jek - NIKE, PUMA dan ADIDAS..yang lain2, aku akan masuk COACH untuk compare harga. OMG! Still tak berbaloi nak beli kat COACH JPO ya kawan-kawan. Aku lebih suka Coach online direct from US. Kawan sendiri kot..so takde masalah nak kena tipu ke apa..InsyaAllah. 





Terus-terang, aku lebih suka branded item kecuali baju aku pakai hari2.. Means, dari segi kualiti, memang lah tak di nafikan..TAPI..aku bukan jenis beli semborono membeli. Aku memang tak akan beli direct dari butik2 kat Malaysia ni. Mr.Abe kan dah jalan merata dunia..dan bila dia boleh bagi tahu aku harga sebenar barang2 tu..hukhukhuk, memang telah air liur je lah kan terutama branded item from US. Tapi dah tak mampu nak fly selalu, aku akan minta kawan dekat US tu belikan wpun dia dah markup, still murah berganda-ganda dari Malaysia. Now ni, Alhamdulillah, aku dah ada kawan di Europe..so, memang direct dia je lah kalau nak apa2. Cuma..tahap kesabaran kena besar lah..kena tunggu 7-10 hari bekerja untuk barang sampai. Ala..tak lama pun kan?

My sport attire..Top to toe.
Track bottom tu Rm120 - harga asal RM179
yang lain2 pun sama, mesti murah at least paling koman RM50.
Body tight tu aku beli kat Al-Ikhsan..clearance tapi ada size..OK what? 
Berbalik pada JPO..kalau korang rasa mampu, still boleh beli lagi barang-barang kat situ compare dengan beli kat Butik kat KL. Murah dalam 20-30% gak lah. Macam GAP, Pony dan few brand for budak2, semua barang tu made in Malaysia, kilang ada kat Batu Pahat..so, memang sangat murah..boleh rembat. Levis pun OK..cuma, dah nama pun Outlet, jangan mimpi lah nak design baru. Kita akan outdated untuk at least 6 bulan..Alahhh! siapa kisah kan? 


kasut bola untuk Danish dan kasut jenjalan untuk Dania. Harga? tak ingat daaa...sebab Mr.Abe dok dalam keta, dia penat dan mengantuk kerja..apa lagi, aku? Pantang laahh..takde AES..hahahhaa..
Wallet Fossil untuk Mr.Abe. Orang laki ni, kalau tak paksa, or tak belikan, memang akan pakai la sampai bila2 barang yang dia orang ada kan? Ni pun dia nak pun sebab ada diskaun separuh harga..and amik paling murah yang ada kat rak tu. Aku ni, walaupun orang nampak Mr Abe lebih 'membela' aku..tapi ada lah benda2 yang aku buat..bukan lah takde apa2. Talipinggang dah rasa selebet..sila tukar..baju dan seluar, aku pantau...dan kasut, cukup 2 tahun, memang aku paksa beli baru atau belikan. Aku rasa, isteri2 lain pun mcm ni ...kan?? 
Semalam baru aku perasan, surau dlm food court JPO sangat selesa..tandas juga. Menarik ni kan? Cuma aku belum try makan kat food court tu..mahai ka? Tak tau la pulak. Cuma pernah makan Baskin Robin je..harga? sama je lah kat mana-mana..Sbb BR bukan Outlet ya...basi lah pulak icecream tu kalau icecream pun di outletkan.. hak hak hak. 

Masa dalam perjalanan balik semalam..aku cakap kat Mr.Abe, berapa aku dah perabih..apa lagi, sedasss la kena. 'Suka-suka hati je kan abiskan *tet* senang2'.. Heeeeee..OpPsss.. I did it again! ngeh ngeh ngeh. Alah..sekali-sekali aku belanja....takde la kata perabih duit laki jek..kan? ;b

OK..dah Asar..Jom Solat!

Papai!!! 



No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!