Thursday, October 13, 2011

..Tangkap Lentok..

Phew..phew..phew. Penatnya Ya Rabbi. Tapi gagahkan juga nak taip blog ni. Hari antara hari yang paling penat coz task aku di bahagian registration dah start. Selain kena standby kat Galeri, kena berulang-alik juga ke DSS (Dewan Sri Saujana) untuk siapkan kaunter dan testing barang2. Di tugaskan untuk lead kat bahagian pendaftaran dan kena lak dengan Floor Marshall yang cerewet dan tegas..memang makan hati je lah.TAPI aku dah biasa sangat dengan dia ni..so, masuk je tinga kanan, kuar tinga kiri. Buat je kerja..cuba buat keputusan sendiri, jangan susah kan orang..yang senang jgn susah2kan..ITU LAH dia..siapa nama dia? R.a.H.s.I.a. kui kui kui. Lagipun dia ni jenis tahu apa yang dia buat and on technical site, dia mmg terro..so tak leh nak lawan lebih2. Angguk je lah.

Saja menry. Tapi takde cita2 pun nak sambung belajar..MALAS. Ada org kata, PP aku makin tembam..
Siang tadi, lepas berkejar-kejar ke DSS, angkut barang2 sorang2..sampai je DSS aku lupa nak bawak bar code books. Haiyaaa..Floor Marshal dapat tahu jek..'G balik amik..abis nak scan guna apa? B*l* hidung?' Hampeh.com tak? Dah la aku berpeluh2 kepanasan set up barang kat belakang..nak tak nak, ajak Natte balik naik motor Oz. Hahahah..dah lama tak naik motor siot. Belasah je tak yah pakai helmet. Siap semua, lari balik ke Galeri. Yang paling besh...aku dah g amik anak-anak, tiba enpon berbunyi. Bla bla bla..Floor Marshall call 'Puan Zai, pintu belakang tak berkunci...agak2 apa decision Puan Zai?' ..siot tak? Main kias2 lak..cakap je la suh aku balik DSS tu cari tukang kunci.

Okek..dah 11.25 pm. Nganga mengadap PC lama2 pun bukan ada faedahnya. Sok kul 7.30 pagi dah kena ada kat DSS. Badan Lenguh and otak penat..apa pun tak boleh. Nanti on convocation day, lepas incharge kaunter pendaftaran, aku kena amik video pulak. Tak terfikir lagi mana rupa atau konsep video tu nanti. Penat seh. Jom tido..Sebelum tidur, renung2kan kata-kata di bawah..aku tuju khas utk diri aku sendiri :



Betul sangat kata2 kat atas tu kan..pada aku..'Nak seribu daya..tak nak seribu dalih' ... Aku tak suka jadi OPTION dan aku tak suka rasa 'perlu hanya ketika di perlukan'.. Boleh blah.. Go!

1 comment:

Suriati said...

yess...di gune time di perlukan je..klu x lasung xnampak ...xde ape kepentingan...ermm...tp dah tugasan tetp kene buat kan...







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!