Saturday, October 29, 2011

..Muzium Alam Semulajadi, Putrajaya..

Hik hik hik..skema tak title entry aku kali ni? Saja je kasi nampak mcm blog ada informasi sket sebab dah takde idea nak merepek meraban. Takde bahan! Mana la tau kot2 ada yang nak bawak famili g sana sebab now ni musim hujan...Muzium is the best place to visit..kan? Sedikit info :

Muzium Alam Semulajadi, Putrajaya ni terletak kat Precint Diplomatik Putrajaya. P14 ke P15 eh? Tak pasti. Alah, dekat dengan Mydin, Secret Receipi or Ali Bistro. Nak masuk kena bayar RM2 untuk dewasa, kanak2 ribena adalah percuma. Dalam muzium di pamerkan haiwan2 Mamalia yang telah di awet dan informasi yang kena baca. Pada aku, tak worth la bangunan tu buat Muzium. Bawak anak2 p sana pun atas permintaan dia orang. Mungkin anak2 aku ni pelik sket..suka sangat g Muzium, g pusat sains dan library. Pusat sains ngn Petrosains KLCC tu entah bape kali ntah dia org g. Babah pun rajin melayan ke tempat2 mcm tu..maka, ibunya ikut sajalah.

di sambut oleh fossil ikan paus biru....
Kebetulan masuk sekali dengan kanak2 riang Ribena dr Tadika mana tah...
Ada PC untuk membaca info2 haiwan dan menjwb soalan...
Boleh juga membaca buku cerita yang di sediakan...
antara harimau yang setia menanti.. ;b
Katanya, next week akan di adakan pameran buaya. Tapi bukan lah di bawak buaya betul..just replika or buaya awet kot. Okek..kalau rajin, bawak la anak2 ke sinun...tak rugi apa pun...ILMU okey.. ;)

Sebelum tu ke Taman Warisan Putrajaya for Lunch. Comel tak tudung aku pakai tu..suka sangat ropol tu and visor dia soft. Beli dari kawan secara Online. ;)
Bye!

2 comments:

Anonymous said...

Comel ! nak beli kat Mak la nanti. :)

-nuui-

Liza Abd Rahim said...

jom odet byk2..baru leh dpt rege borong.. ;)







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!