Friday, October 21, 2011

..Bila Rindu Terdetik..

Hajat di hati, nak balik ke Ipoh...rasa mcm lama sangat tak balik.Ye ke? Bukan baru balik ke? Tapi serius rasa mcm lama gila tak balik..and setiap kali call mak .. kedengaran suara mak yang tak baik2 dari batuk. Em..tapi matan nurse kan..sakit mcm tu, biasa jek pada mak. Baru lepas call tadi, dalam tak sihat tu, mak masih ceria bercerita tentang persiapan Raya Korban. Surau 'abah' nak buat Majlis Korban tahun ni..Ala, rugi nya tak dapat tunaikan korban tahun ni, sebelah rumah jek. Mak dan abah dah mula sibuk membuat persiapan..macam tu lah orang tua aku - Abah pencen Sarjan, Mak pecen StaffNurse TAPI displin and cara kerja tak pernah berubah. Cara yang aku cuba terap pada anak-anak tapi nampak mcm tak berapa nak berjaya.


2 hari lepas, aku beritahu Abe. Aku nak balik Ipoh minggu ni. Dukacita! Abe kena outstation ke Paka lagi hari ahad ni sampai Selasa. Uhuk! Terkedu kejap..sedih pun ada. Tak pe lah kan..dia kerja. Memang selama ni, dia tak pernah tak tunaikan apa saja yang aku nak. Pujuk diri sendiri..Raya Haji nanti balik lah. Isk..mcm lama sangat lah pulak nak tunggu raya haji..Sabar Ya Liza..

'Ibu, adik demam..tapi adik boleh bercakap dan main2 lagi'. Hehehe..memang Dania demam, dah 3 hari, tapi Alhamdulillah..dia tak merungut atau tunjuk dia tak sihat. Aku selalu nasihat dia.

'Adik tahan ya..kuat tau. Kita orang perempuan kuat..kena kuat. Lawan tau demam tu..kita kena kuat..Sebab tu Allah pilih orang perempuan untuk beranak..sebab kita kuat. Tak mau nangis OK.'

dan dia akan jawab 'OK Ibu'.

Danish dan Dania dah besar...mereka selalu request for adik. Penah sekali tengok Danish sedih bila Babah dia cakap ..aku tak nak bagi dia adik..dia cakap 'Memang Danish dah tak akan dapat adik ke?' ..huhuhu. Sedih gila muka dia..Emm..adussh. Terbayang-bayang lagi 9 bulan 10 hari 8 tahun lepas..TAKUTNYa..tapi kuasa Allah kan..mana tahu lepas ni..semuanya senang? InsyaAllah..ada rezeki..ada lah 'DH' ke - 3 nanti. Bila? WaAllahualam...

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!