Monday, December 03, 2012

.. Mereka buat aku TERSENYUM ..

Cak!

Tiba2 kan kuar gambar ntah sapa2. Haip! Mereka ni adalah otai kat opis aku. Setiap pagi, aku sure jumpa dia org dulu kat kaunter. Full of happiness..wpun tgh stress or marah mcm mana pun.. bila jumpa je mereka..pasti tersenyum. Ye lah...pagi2 dh ada orang greet kita dgn salam dan kata2 manis...dan senyuman yg tak lekang..hati mana yg senang kan? Hati batu je yg tak kan balas senyuman dan greeting mereka ni. Bukan lah nk puji lebih2..tp ini lah hakikat aku lalui hari2.



Petang tadi...sebab hujan lebat..aku pun balik ikut printing. Saja balik lambat..dlm 6.15 kot aku turun..nmpk mereka, terus aku singgah. Saja duduk sembang2..cerita tentang kehidupan ... tak cite pasai orang ya. Berkongsi cerita dan pengalaman kehidupan. Bersembang dgn 2 bangsa dan agama yg berbeza..tentu lagi byk hasilnya kan? Aku orgnya sgt open kalau bercakap..tapi nak kena org yg open jugak lah kalau nak bersembang. Mungkin sebab tu..aku mungkin di anggap out spoken atau ada org asyik rasa aku perli2 wpun aku takde niat. Takpelah...style masing2. Aku pun semakin dewasa ..byk benda dh aku belajar. Cakap pasai usia..kata Mr.Gopal. 'U..dont have to worry Zai. U never changed from the 1st time I saw U. Since u was a student. U menten and still sweet. Just keep smiling. I can see..sometimes..u are very stress and bla bla bla..' Wah. A lot of sweet things kuar dr mulut beliau. Aku hanyut? No lah.. aku tahu siapa diri aku..puji atau keji..aku terima sbg memenuhi lukisan hidup aku setiap hari.

Sama dengan Haji..yg handsome baju merah tu lah..byk kata2 nasihat dari dia. Dia pun terkejut bila aku berbicara sgt terbuka. So dia pun senang nak berkongsi pengalaman hidup secara open. Aku sembang dgn dia tentang 'suami dan lelaki'. Ada lah dia bg tips sket..sembang sambil gelak2..sungguh seronok. Yang penting aku tak cakap pasai orang....apa tah lagi mengadu or bercerita kisah umahtangga..just talk general.



Hah...now ni musim hujan kan? Kalau pakai mcm ni jalan2...ok tak? Ngeh ngeh ngeh. Aku ada nmpk ramai gak yg pakai pesyen cap ni pakai dgn tudung..tapi takde lah pakai betul2 mcm ni..dia pakai mcm CT..pastu letak lah reben ka..brooch ka.. Nanti aku pakai eh...agak2 jd bahan tak? Hiks..aku belum lg nak berfesyen sakan..just aku mmg suka tengok kehidupan.

Tapi betul lah kata mereka berdua..SENYUMAN tu terapi utama. Lawa mcm mana pun..kalau tak reti senyum..means nothing..langsung tak berseri. Kadang2 aku pelik...dan mungkin juga aku punya tabiat..ye lah..kita mana perasan kan. Aku byk bercampur dgn orang sejak jadi sistem support ni .. kadang2..org yg kita kenal..bila terserempak...senyum pun tak mahu wpun aku dh senyum dulu..and kdg2..orang yang aku tak kenal...dr jauh dah senyum kat aku.Emm..itu lah manusia..termasuk lah aku. Macam2 ragam... just jd diri sendiri dan tak perlu jadi hakim kepada orang lain terutama pada perkara yg kita tak lalui. Hidup ni tak senang...tp hidup ini tak selalunya muram..kan?

Hey! Malam ni MERLIN ya..tapi geram lak sebab jahat Morgana makin menjd2. Takpe..layanzzz..

Papai!! ♥
posted from Bloggeroid

1 comment:

Landak said...

teringat lirik lagu...SENYUM tak peril kata apa-apa...SENYUM







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!