Saturday, December 01, 2012

.. From Awana Kijal ..

Hello world!

Now aku berada kat Awana Kijal, Terengganu. Mengikut Mr.Abe kerja..and now dia dh g kerja kat Paka..tinggallah aku nganga sorang2. Bukan nak ikut sgt pun..tp di ajaknya suh ikut..maka ikut je lah. Entah kali ke berapa aku duduk Awana Kijal ni pun aku tak tahu..sejak mula kahwin..sampailah dah beranak 2. Almost 12 yrs dah..setiap tahun, at least sekali, sure lepak sini. Takde apa yg berubah kat sini...kecuali Alam yang sentiasa indah dan tenang utk di pandang. Duduk di tepi laut..dengar deru ombak..tgk pantai..tgh matahari..tgk bulan..SubhanaAllah..sungguh mengasyikkan.

Semalam aku amik 1/2 day petang. Ingat nak cabut jek..tapi rasa bersalah jek. So aku pun apply lah cuti. ALHAMDULILLAH,perjalanan diiringi langit yg membiru. Oh rindunya matahari petang. Singgah di RnR Temerloh makan tempoyak ikan patin...heaven nya. Dinner at 6Pm..pastu dh tak makan2. Sampai hotel...mandi2..ajak Mr.Abe tengok bulan. Ya Allah cantiknya bulan kat tepi pantai..cuma angin scary dgn deruan angin dan ombak hitam memukul pantai..mcm2 memanggil jek..erkk. Aku mmg takut air..heeee..

Bangun se awal pagi..sebab Mr Abe dh jaga awal...dia bangun wat kerja kul 5.30am daa..aku ni bukan boleh ada gangguan masa tdo..so dgn aku2 sekali jaga. Dah takleh nak tido...cuaca pun cunz..terus bersalin utk turun jog. Memang aku target nak jog. Dah lama tak exercise. Tapi tu lah kan...dgn makan last sekali kul 6pm..dengan tak fit..sgt lah penat. Lps lari dlm 1.5km non stop...tiba2, alamak..nak muntah. Hadoii!! Walk kejap..pastu masuk tepi pantai..jog balik. Kejap je..dpt 2.36km jek..serius dah tak larat. So lepak tepi pantai ..photo2. Cantikknya pagi 1 Disember 2012 ni.

8.15am, Abe call..dia dh nk gerak p kerja..so dia suh aku masuk sarap cepat. ALAHAI..dia lepak ngn kawan dan wifey kawan dia. Malunya alahai aku dgn muka berkilat2. Hiks...dia teman aku jap..dlm 5 minit..pasti dia chow. Tinggal lah aku terkantang kanting makan. Wpun perut lapar..tp sebab penat lps jog..sket je yg aku lalu makan. Yang penting..telur separuh masuk 2 bijik habis di ngap...

Now is 10.35am. Lom mandi lagi..so kena lah mandi kan? Hehehhe..

Since guna enpon...semua gambar kat bawah..payah nk edit..ngeh ngeh..













Ok..have fun!!

Papai!! ♥

posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!