Monday, September 17, 2012

.. Weight gain ..



Iklan susu kurus lak ke ni? Nehi...nehi. Tertera dalam gambar adalah berat terkini aku. Secara khususnya, berat aku adalah maintain sejak hampir setahun lebih selepas pernah mengalami penurunan berat hingga 43kg dalam keadaan normal. Tak yah cite la pasai turun berat masa pregnant kan? Benda tu hampir 7 tahun aku tak alami..

Aku amat selesa dalam berat skrang walaupun berat ideal aku adalah 51kg. Ramai masih tegur aku as kurus kering.. Emm..terus terang, aku tak rasa aku kurus kering. Pinggang aku adalah 27' okek..normal size utk mak2 budak. Aku sebenarnya takut gemuk..so aku akan pastikan berat aku tak cecah 50kg. Apapun, aku bukanlah jenis kawal pemakanan atau amik apa2 ubat kurus. Mungkin buat masa ni, berat aku susah nak naik..tak tau la pula lepas2 ni kan? Kalau pun berat naik, aku nak mastikan perut aku tak buncit...so far, alhamdulillah..tiada spare tyre..kalau tak, tak selesa langsung time duduk..

Kalau nak tahu, berat aku pernah cecah 55kg masa aku dlm sekolah menengah. Hiks. Yang pelik now ni adalah..size kasut aku makin besar..ayok! Kalau betul2 nak selesa, aku pakai size 8 untuk sport shoes dan size 7 utk kasut lain2..hhhaha..kaki giant!

Sebenarnya aku pelik..dalam org dok ckp aku ni tak lawa sbb kurus kering ..mereka sendiri berlumba-lumba utk kurus. Emm..awat eh? Jom sama2 jaga kesihatan tak kira lah kurus ke..besar ke..keding ke, gemuk ke...kan? Selain amik makanan yg sihat...jgn lupa utk exercise..syok weh berpeluh. ;)

Chow!
posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!