Tuesday, September 25, 2012

.. Menitis jua..

Adeh! dari semalam..aku tahan dan tahan..jgn sedih. Jangan! Tak perlu fikir lebih2..bukankah sesuatu tu telah di tentukaNya? Aku muhasabah diri..fikir balik semua benda yang jadi setahun lalu..apa yang aku buat..aku cuba Redha..sembunyikan kesedihan, aku ajak Mr.Abe makan malam di luar..layan Johnny. Cuba untuk lupakan...

Matahari tak akan selalu cerah, namun semuanya pasti bersebab. Mungkin kerana hujan, mungkin jua kerana jerebu atau mungkin matahari malu2 hari itu. Aku tahu, setipa sesuatu yang berlaku, Allah dah tentukkanya..tapi mesti punya sebab ..kan?

Namun pagi tadi..semakin lemah untuk bangun..takde semangat langsung! Akhirnya terkeluar jugak dari mulut aku bila Mr.Abe cuba tenangkan aku. 'Teruk sangat ke Za ni? Worst than last year! Last year kata Za takde contribution..so,apa yang tak kena tahun ni?'..terus aku terbaring semula dan tak semena-mena, air mata aku mengalir. Aku tahu, Abe takde jawapan. Tapi cukup lah sekadar aku dapat luahkan perasaan.

Baru-baru ni aku bergembira bercerita tentang KPI aku kan? Yap..sebab aku rasa aku layak dapat mcm tu dan KPI is something you can proved! Tak boleh suka-suka nak letak markah sebab ada bukti..tapi apa dah jadi dengan competency aku? Worst! Teruk! Lagi teruk dari last year...last year aku di tukarkan ke posisi lain kerana aku di katakan tiada contribution..and now ni apa lg? 

Selepas sessi luah rasa kpd 2 sahabat aku yang sentiasa ada untuk aku ..Miss A and Mr S, aku di nasihatkan supaya bersemuka je. Bincang..jgn ikut hati..fikir positive dan cakap elok2...aku pun kebalkan diri, berjumpa. Emm..hampir sejam lebih aku duduk berdua...meluahkan apa yang aku rasa dan kira sessi kenal mengenal lah pulak. Em..terus terang, sessi perbincangan kali ni agak positif wpun tak bagi aku apa2 result baru. Just like Mr.Abe said 'Ok la result tu. Baru tukar posisi, Za akan di evaluate secara fresh..dah tak kira yang lama.' and that was jawapan yang aku dapat juga masa perbicangan tadi. Rupanya semua gerak geri aku dlm perhatian dlm tempoh setahun ni dan ini lah hasil yang aku dapat. 

Aku dah cuba untuk dapatkan new result..tapi Allah dah tetapkan ini memang yang layak aku dapat. At least, aku dah luah apa yang aku rasa dan aku pun dah dengar apa yang patut aku dengar. Masing masing ada masalah dan hal masing2 kan? So..aku redha..dan now, aku kena teruskan kerja aku...biarlah Allah yang bagi aku markah.. 

Hidup harus di teruskan dan kerja harus di laksanankaan.... go Liza go!





1 comment:

Anonymous said...

bagus..cadangan yg di berikan o Mr A & S ....berdepan, luahkan ape yg di rasa selame ni...walupn xdpt spt yg di kehendaki, tp dah cukup puas klu dapt luahkan segalanya yg terbuku...kan??







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!