Sunday, December 04, 2011

..Demam Ombak Rindu..

Assalamualaikum..

Terlupa lak ada blog untuk di update..Ngee. Hari ni dah 5 hari aku berada di bumi bertuah - Malaysia. Alhamdulillah, percutian yang di rancang telah terlaksana dengan jayanya dan anak2 pun happy bercerita. Mendengar mereka bercerita pada yang bertanya..rasa teruja lak. Tak sia-sia lah bawak dia orang. Setiap moment dia org dpt cite semula dan paling penting, mereka tahu dan faham dengan percutian ke Paris dan Swiss baru-baru ni. Aku lak..cuti kali ni agak penat sikit sebab nak kena handle mereka. Okek, nnt2 cite pasai cuti...now nak cite pasai Ombak Rindu. :)


Now ni, kat mana-mana pun orang dok cakap pasai Ombak Rindu ni..kan? Kat FB, mulut ke mulut and also dalam blog. Terasa agak ketinggalan, maka aku pun beli lah senaskah novel yang sedang HOT ni. Baca dalam flight and train masa kat Europe. Makan hari gak lah nak abis baca..tapi lepas abe culik novel ni dan dia baca dlm masa 4 jam jek sampai khatam and lepas tu dah cuba nak provoke aku..terus aku baca sampai habis novel ni masa perjalanan dari Swiss ke Paris. Cara penulisan yang ringkas dan padat. Setiap maksud di sampaikan tak bersirat2. Tak melankolik, tak mendayu-dayu bermetafora dan tidak lah sangat berbombastik. Tapi, takde setitis pun air mata aku tumpah masa baca novel ni. Em..zaman jiwang dah berlalu? Tak jugak..hati ni masa dalam kategori lembut wpun aku nampak keras..cuma..zaman berfantasi dengan novel ni tak elok untuk kesihatan..ngeh.

Cuba meletakkan diri aku sebagai Izzah..tapi akhirnya terasa seperti ..Oh tidak! Aku bukan perempuan selemah dan selembut Izzah. Penuh dengan kasih sayang, penyabar dan sangatlah kuat. Kalau nak letakkan aku sebagai Mila..yeah! itu aku boleh terima. Sifat la..bukan perwatakan. Mila tu cantek kot! Apa sifat Mila? baca lah sendiri..kah kah kah.

Aku nak g tengok movie. Mencari-cari peluang dan kesempatan. ingat nak p tengok ngn abe masa budak2 takde. Tapi mak abah balik hari Rabu pagi dan Abe lak mungkin oustation start Rabu and lepas tu sibuk dgn urusan kahwin adik dia..emm..so bila? Nak tengok aaron ni..aishh..kena usahakaan jugak.

Actually aku dah taip blog ni malam tadi..tapi sbb network sini bengong..asyik on off..hilang semua. Hangin aku dgn 'network'..Stress!!! Mcm tak nak kasi guna jek..Blahhhh ahhh!

Ok la..chow!

1 comment:

Anonymous said...

hati ni masa dalam kategori lembut wpun aku nampak keras - yer ke.. mcm terbalik je...







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!