Friday, November 09, 2012

.. Sketch Guru ..

Hujan yang turun bagaikan mutiara..oh rainy November. Hampir setiap petang hujan kan? Sepatutnya musim tengkujuh ni belah pantai timur. Cuaca..takde siapa dapat menduga dan tiada siapa dapat mengubahnya kecualia Dia.

Perut dah kenyang makan laksa. Sangat lah jd pelapar bila hujan ni. Lagipun sarapan tadi makan bihun sup and lunch burger King ngn member Dev. Maka, wajib lah kelaparan tatkala hujan membasahi bumi.

Dok lepak2 ni, terjumpa software Sketch Guru utk Android. Benda dah lama and ramai dah guna, tapi aku baru je rajin nak mencari sbb boring ni..

Aku sgt2 suka pada lukisan dan adalah sedikit skill nak melukis. Dulu aku rajin lukis potret artis kesayangan aku. Mana tah p file lukisan tu. Takde la lawa..tp ada la rupa orang. Hehhe. Dan aku juga sgt kagum dgn org yang boleh lukis potret. Tabikb spring lah! Nak jd cite, masa aku jalan sorang2 kat KL tahun 2002 sebab bos suh p Tec Ed, aku pun p melilau kat The Mall...jumpa sorang pelukis dr China ni tgh melukis..RM70. Aku pun dgn selamba p tadah muka minta dia lukis. Kebas montot duduk tak leh gerak.


Ini lah hasilnya. Setakat ni, siapa yang tengok, memamg kata 'tak sama' pun. Hahahha..belasah lah kan. Ank2 pun cakap..ibu lagi cantik lah dr gambar ni..kuikuiui..tak kisahlah..but aku still kagum dgn lukisan. Aku penah lagib sekali tadah muka kat langkawi minta dilukiskan..mana tah p potret tu..hilang lah pulak.



Now...jeng jeng jeng, zaman dah terlalu canggih kan? Guna software mcm Sketch Guru ni ..taraaaa!! Terus jd lukisan. Tapi..pada aku, masih tak berseni mcm lukis tangan. Macam tak berapa nak kagum. Boleh la nak layan suka2. Kan?

Okek..mari mengemas baju..sok and seminggu kita bercuti sepuasnya. Plan ke utara..umah auntie..dah lama tak balik Kedah...semoga semua di permudahkanNya..amin

Papai!! Muahh.. :b

posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!