Saturday, November 24, 2012

.. Hari Asyura (10 Muharram) ..

Assalamualaikum..

Pagi tadi, usai solat Subuh, terus jengah FB. Erkk..dah macam rutin lak kan? Terbaca status kawan tentang puasa 10 Muharram. Alamak! Asal aku tak ingat? Asal Mak tak call ingatkan? and asal tak ramai yang letak kat FB mcm biasa? Boleh je nak puasa lagi lepas subuh tu kan..tapi memandangkan aku makan soto jek mlm tadi and siang tak makan sangat, aku tak teruskan lah puasa. Agak terkilan gak and sampai lah terbaca ni kat Internet :

"Sabda Nabi Muhammad s.a.w yang bermaksud: "Berpuasalah pada hari 'Asyura (10 Muharram) dan jangalah menyamai perbuatan orang Yahudi; oleh itu berpuasalah sehari sebelum dan sehari sesudahnya." (Riwayat Imam Ahmad)"


Oh Okek..boleh pujuk diri sendiri. OK lah kan, sebab tak puasa semalam dan belum tentu dapat puasa esok. Ngeee. Banyak fadhilat puasa Asyura ni. Tapi tak pe lah, takde rezeki aku tahun ni. Semoga di beri kesempatan di lain kali..semoga panjang umur. Amin.


Kerja dan Kek Pisang. Sedap wei kek pisang ni..
Sedang menahan sejuk dan kebosanan nak tunggu kul 5 pm. Kerja! Kerja dalam mode standby and takleh g mana2 adalah 'bluweekk!'. Dah la hari ni ada netball game kat padang ILSAS..tak dapat main. Ohh..pasrah je lah. Semalam kul 9.35 pm aku dah masuk tido. Hamekk kau! Hahahha..Boring la tak de anak2. Nak tengok TV pun tak tau nak tengok apa. Nak kuar makan, Mr.Abe dah tapau soto..maka, layan katil lagi best.

Aku rindu sesuatu..kalau lah aku boleh ulang masa..emmm..Entahlah. Jauhh dari lubuk hati..aku nyesal dengan semua2 benda yang buat aku jadi mcm ni...S.E.R.I.U.S. tapi dari satu sisi...banyak jugak HIKMAH yang aku dapat atau nampak..dari sisi lagi satu..nak balik kepada sesuatu keadaan yang tenang tanpa rasa sayu dan serba salah..amatlah susah. Entah lah..biar lah masa terus menentukan..

Dan yang buat aku HAPPY sangat2 ari ni..........Online Event Hujung Bulan 12 adalah CANCEL. Yay!! Jom Jolly Katak...........Kita CUTI laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Alhamdulillah.......

Ok..makanan PREE dah terhidang..Jom Makan..

Papai!!

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!