Thursday, November 15, 2012

.. 1 Muharram 2012 ..

Hari ni dah 1 Muharram di tahun 2012. Pelbagai persepsi yang di canangkan ketika Muharram menjelma. Ikut lah cara sendiri nak faham apa tu Muharram kan? Tapi bila byk sgt pendapat..bagus gak, terbuka sket minda utk berfikir..jgn main nganga je bagi info masuk tanpa kena berfikir..bahaya tuh!

Buat apa lps jalan2 ke utara? Emm..setakat ni, aku setia dlm umah. Semalam Mr.Abe ajak g Muzuim Lenggong..malas la pulak..so, dok je diam2..


Malam tadi..boleh pulak terlayan Kuch Kuch Hota Hai sampai 1.30 pagi. Cite lama oiitt..tapi boleh lg nak layan berkali2. Cite since 2002 kot. Suka tengok SRK, Kajol and of course la Rani Mukharajee. Tak lupa Salman Khan yg sasa itu.. Huh! Hhhahhaha..


Tak puas makan duyan kat umah transit MIL, aku minta abang carikan. Tapi dia tak mau, keto busuk nanti. Wallaweiii..tau la keto baru. Sib baik la ada org nak melayan kan..sapa lg? Mr.Abe laahh..dia g cari kat Silibin and dapat la 2 longgok. Buy 1 longgok, free 1 longgok. Rm20..ok sgt la kah..and alhamdulillah..buah agak cunz utk memuaskan nafsu. Ngeh ngeh ngeh..


Tengah ari tadi..dengan takde kerjanya..aku dan Dania menconteng tangan. Ahaks! Aku memang suka benda2 mcm ni. Cuba gak memberi yg terbaik..tapi 'keras tangan' lah..sungguh tak berseni kan? Aku sebenarnyaa..nak sangat tindik hidung...tapi mak tak bagi..dgn ucapan 'nak sgt nmpk mcm mamak betul2 ke?'.. Alaaa..apa lak mamak..mek arab pun ramai je tindik idung..kan? Mr.Abe pun ok jek..seksi what? Hahhhaa..berangan je lahh..


Now .. Ini lah kerja aku..mengadap ipad abe. Baca travel blog orang. Yes..salah satu kegemaran..baca travel blog. Suka berjalan tgk dunia..tapi tak mampu kalau tak di taja. Uikk..apa penaja? Sapa? Scandal ngn Datuk? Untunglah kalau leh scandal dpt benda best2..hhhhaha..sapa lg penaja aku kalau bukan Mr.Abe. Kuikukuikui. Aku suka bc travel blog yg g secara 'backpackers'. Tgk dunia dgn cara murah tapi fun. Murah tak murah...riban2 gak lah kan..

So impian aku masih ada 2 negara yg aku nk pergi sgt iaitu:

1) USA
2) Tanah suci Mekah

Kapan ya? USA perlukan Visa yg susah nak lulus serta cuti yg panjang dan Mekah sebab aku yang belum ready..huhuhu.

Ok la..jom baca blog..papai!

posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!