Thursday, August 29, 2013

.. Musim Muntah IJO pun bermula semula ..

Hello Blog!

Jom taip laju-laju! Macam biasa, blog jadi tempat merungut, membebel dan luah rasa. Ni nak luah apa lagi ni? Teringat lagi, masa di lantik jadi Koordinator di bawah Unit Sistem Operasi, bergaduh bagai gak aku dengan bos. Siap banjir2 nangis tak nak post ni..and paling ingat..'lepas ni dah tak banyak event dan dah kurang kerja on weekend sebab bla bla bla'...tapi now? Intake dah more than 2 intake..ada 3-4 intake dlm intake..makanya...tak sempat nak bernafas intake and event Sem lepas..dah masuk intake sem baru lagi..Sabtu dan Ahad pun kerja...

Kalau musim-musim ni, meeting ..meeting dan meeting itu wajib.  Turun 'padang' itu wajib. Tak leh kuar makan itu wajib. Alhamdulillah, makanan di sediakan..so memang la tak leh g makan. Hiks! Sejak masuk unit Operasi ni, maaf zahir batin lah...programming skill and knowledge aku dah ke laut. Dah tak leh ngaku 'I am programmer'..malu jek! Ngeh ngeh ngeh..



Selain event, event dan event...kerja routine aku yang aku rasa macam nak upah kakak cleaner buat adalah - check event log setiap hari and submit report setiap petang. Ada beratus log dalam 1 server dan ada 3 server aku nak kena pantau. Kalau bercuti panjang mcm hari tu..hamek kau! 20 hari punya log tertunggak and now, kena juling biji mata check balik one by one..day by day. Now dapat lagi task supaya aku deal terus dengan developers kalau ada error. Since nak event ni, kadang2 tak sempat pun nak tengok log..maka nya..tertunda lagi. dush! Job ni tak susah tapi ala-ala mcm operator kilang dok mengadap mesin buat benda yang sama hari2..bosan kot. Ngeee...

Kerja paling mencabar aku rasa adalah set roles and permission untuk user untuk each sistem. Satu-satunya kerja yang aku tak leh nak fikir. 1 role ada byk resources..1 resources ada banyak task..1 user boleh buat roles and resources apa..korang faham? hahahaha..aku faham..tapi aku tak leh nak decide apa dan apa sebab aku takut jadi huru hura permission nanti. Setakat ni..tiada laporan yang tersedia untuk task ini and evaluation dah tak lama..MASAK!
Dah lama tak kemho yg now org panggil 'selfie'. Happy faces..dah malas nak stress2. And pix ni adalah mode : normal. Tiada editing, tidak menggunakan Camera360 :Magic Skin apatah lagi Perfect365. Kalau buruk..itu lah aku seadanya. ;)
- sebenarnya..aku tak tahu nak mula kerja yang mana 1 dulu ni..hua hua hua- 
Arghh..kenapa aku tiba-tiba sibuk cite pasai kerja ni? aku je yang buat kerja? aku je ke yang ada byk kerja? hahaha..sebenarnya, aku agak frust sebab 'plan' aku agak tertunggak at least untuk 2 tahun lagi..kena tunggu Mr.Abe selesai Master dan Danish habis UPSR. Nangis!!

Apapun..aku agak HAPPY dgn job ni compare as a  programmer sebab semua kerja under operasi hasilnya adalah menyeronokkan. Semuanya sukses setakat ni. Alhamdulillah..takde lagi event tertunggak or tak berjaya. Macam tu juga dengan tugas2 hakiki aku yang lain kat pejabat..setiap satu wpun hanya layan doket entah apa2..semuanya ada output. Alhamdulillah.............

Ok papai! Luv..



No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!