Wednesday, February 12, 2014

.. Sekejap saja! ..



Ok, letak pix sunrise sebab takde pix nak letak. Sejak dua menjak ni..semua benda pun jd malas. Sebelum pejam mata..wpun masih awal .. tapi saya adalah sangat PENAT! Demi Allah...macam nak pitam. Hari ini duty New Intake. Walaupun tak banyak bergerak dan hanya beberapa kali bangun jenguk keadaan dan membuat kerja2 teknikal..penatnya ya Rabbi..penat seorang aku yang masih dlm keadaan weng mengandung anak ke 3. Lepas event..kena masuk meeting pulak sehingga jam 5.30pm. Bertabah saja lah. Tapi nyaris jugak keluar bintang bulan bila lunch lambat. Tengah berjalan..tiba2 nak tumbang. Terpaksa cari kerusi. Ada gak yang perasan aku dah lain. Jam 1.30 baru lunch. Sudah lari time!

Aku sebenarnya sedang risau. Abang aku kena dendam denggi dari Sabtu lepas dan masih di dalam wad di Pantai Ipoh. Walaupun tak terlantar dan masih kuat..tapi platlet dia semakin menurun. Hanya mampu kirimkan doa. Juga buat abah yang turut demam.. wpun demam biasa, kesian juga sebab kena bawak mak g tengok abang. Mak pun tak berapa sihat. Argh..ikut hati..nak je terbang balik Ipoh.

"Ya Allah..lindungi dan sembuhkan lah abang ku, mak dan juga abah. Tolonglah ya Allah. Kasihini mereka. Limpahkan lah rahmat dan kasih sayang mu pada mereka. Sembuhkan mereka ya Allah..amin"


Ini kedai dobi aku. Eh..bukan la kedai aku punya..kedai tempat hantar baju utk di basuh. Dah setahun menghantar baju ke sini. Since dah kenal kakak dan abang kedai ni..setiap kali amik baju, tak perlu dah bawak invois. 2 hari lepas, aku g amik baju. Biasa Mr.Abe hantar..aku tukang amik. Tapi entah apa peliknya petang tu..

Aku : Assalamualaikum kak. Nak amik baju Azril.

Lama kakak tu tengok aku. Aku senyum je la..and ulang lagi. "Nak amik baju..azril punya." Dia pandang lagi. "Azril kak!" Dan tiba2 dia mcm orang lepas mengelamun.

Akak : Ya Allah..Azril ya. Lama akak pandang kamu tadi..kenapa nampak lain?

Aku senyum je. Apa yang lainnya? Ada orang lain amik bg pihak Azril ke before this. Ke sebab aku pakai tudung syria?

Akak : maaf laa..akak tak perasan tadi. Tu yang pandang lama tadi. Maaf ya.

Erkk..aku lak jadi tak betul. Apa yang lain ni? Apa yang tak kena? Malam aku cite kat Mr.Abe...dia gelakkan jek bila aku cakap..ke ada isteri lain yang g amik untuk Azril? Hahha..makin suka lak dia gelak. Galak!

Ok..angin kus kus dah maii..wajib tidur. 

Doakan yang baik2 untuk aku ya! Papai! ♥


posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!