Tuesday, February 18, 2014

.. Nak jual apa? ..

Tongkat dagu gigit kuku jap bila fikir masa depan. Lately, macam semua orang pun perasan, dah ramai rakyat Malaysia berjinak2 dan sangat rajin berniaga tak kira la di alam maya atau reality. Satu perkembangan yang bagus kan?  Dah macam-macam orang jual now ni dan yang paling banyak aku rasa, orang jual hijab. Seiring dengan perkembang positif dunia Islam kat Malaysia ni..sambutan kepada peniaga menjual tudung memang menggalakkan..kan?
Cut The Prize since 2011
Aku sendiri ada la buat jual-jual online ni sejak 2011 dengan mempunyai kedai virtual syok sendiri yang di beri nama Cut The Prize. Jual barang-barang 100% Authentic Branded Handbag dan accessories secara suka-suka. Bermula dengan jualan Coach yang Mr.Abe beli direct dari USA dengan bermodalkan RM2000, aku mula tambah stok dengan deal dengan kawan-kawan dari USA secara direct. Berjaya memulangkan modal yang di pinjamkan Mr.Abe dan terus bergerak sendiri, aku mula try stok dari Europe. TAPI kan, hahaha..percaya tak? Aku tak penah ada akaun untung rugi dan aku tak pernah guna langsung duit keuntungan yang aku dapat. Aku pun jual secara suka-suka dan lebih macam jual amal jek sebab tak penah amik kisah untung rugi. Ngeee. Target aku by the end tahun 2014 ni, aku nak duit bertambah sampai RM10K..InsyaAllah..sikit je lagi.Aku tahu, up modal sampai RM10K dlm masa 3 tahun bukan la banyak mana, tapi OK la. Sebab buat pun main2 dan hanya guna jari jek. Takde kuar peluh..ahaks! Lepas ni baru aku nak start balik secara serius. Bila capai target, aku kena fikir nak buat benda ni seriously atau cuba benda lain.

Kenapa tiba-tiba nak serius? EMm..insyaAllah, jika Allah izinkan planning aku dan Mr.Abe lancar, aku nak tinggalkan dunia opis by the end of 2015. InsyaAllah..1st planning - beli rumah di Klang dah selesai dan rumah pun dah siap..cuma kena tunggu Danish abish UPSR di ABIM dan Mr.Abe abiskan Master di UNITEN, insyaAllah..aku harap sangat impian aku terlaksana.Amin..amin ya rabbalalamin. Permudahkan lah ya Allah. For the 1st place..bukan lah nak buat bisnes sangat pun bila dah tak kerja nanti..tapi untuk sedapkan hati orang tua terutama mentua, aku kena lah buat something yang takde la nampak sangat aku terpaksa bergantung pada suami (ayat penyedap rasa).

So dari sekarang, aku dok fikir..nak buat apa? Nak jual apa? Nak mula macam mana? Aku ada 2-3 orang kawan yang dah Berjaya buat bisnes. Dah ada yang bukan 2-3 bijik butik. Sangat mengagumkan. Tapi itu lah bukan cita-cita aku..nak sibukkan diri dengan perniagaan lak. Kang tak tercapai la objektif aku nak jadi 'sesuatu' (biarlah rahsia) bila dah tak kerja. Mungkin mencari sedikit rezeki yang boleh aku guna untuk belanja orang tua, anak-anak dan tambah saham akhirat. Cukup kot kan?

Ada idea? Hee...

OK la..papai!


No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!