Sunday, February 23, 2014

. Harta akhirat dan harta dunia ..

Assalamualaikum..kaifahalukum? Wat apa hari ni? Semakin hari..bumi semakin panas kan? Subhanallah..cuaca betul2 jadi tak betul now ni. Semenanjung Malaysia boleh di kategorikan sebagai di landa kemarau dengan suhu memcecah 39°C...sememangnyamenduga kesabaran dan kesihatan. Air kat empangan2 Malaysia pun di jangka hanya bertahan sehingga hujung bulan March je jika hujan masih tak turun ke bumi..nauzubillah.

My little princess.
Apa kah tajuk berkaitan harta ni? Ngee. Aku taip je ikut sedap tangan. Cakap pasai harta akhirat..alhamdulillah, telah di kurniakan dengan cahaya mata dan sedang menanti seorang lagi yang berada di dalam kandungan. Untuk zuriat yang ke 3, tak kisah dah tentang jantina. Tapi Dania selalu agar adik dia perempuan. Bila tnya babah pulak..babah jawab "Susah tau nak jaga anak perempuan..lagi susah dari menjaga sekadang lembu". Dah terkedip-kedip blur si Dania. Terpaksa explain sampai di faham dan paling simple, bagi jawapan macam ni.

"Kalau adik sayang babah dan abang, adik kena buat baik. Setiap amalan tak baik anak perempuan, babah dan abang akan terima saham...adik akan campak dia orang dalam neraka." Dia pun angguk tanda faham. Aku sebenarnya segan gak nak cakap benda2 mcm ni sebab sedar siapa diri ini..pernah buat salah! Tapi kalau yang bersalah terus terhukum dan menghukum diri sendiri sebagai pesalah..siapa yang akan bentuk 'harta akhirat' aku ni? Jahat apapun aku..semoga Allah lindungi zuriat2 aku..amin. 

Demi Allah..apa yang terjadi banyak mengajar aku tentang hidup dan untuk bangun semula..bukanlah mudah terutama masih berada di kelompak kehidupan yang sama. Untuk bina semula kepercayaan orang dan apabila aku sedar..melakukan kesalahan bukan aku seorang tapi ...emm entahlah -  Biarlah! Aku dah redha dan sentiasa ingatkan diri..tak perlu fikir sangat..Allah ada! Aku sangat percaya..hidup ada atas dan bawah! Masing2 ada habuan masing2.  Menipu hidup2 dan mengambil kesempatan atas kebaikan yang di berikan .. semoga hidup aman lah sehingga akhirnya! Ini juga pesanan untuk diri aku sendiri. Semoga di permudahkanNya urusan hidup ini. Naluri aku masih sangat baik utk merasakan apa yang sedang berlaku di keliling aku. Dan paling sedih kalau tiba2 ada yang bertanya dan menkhabarkan sesuatu. Em..apa tah lagi yang tak kena kan? Entah la..

Bata pun boleh lah!

Eh..apa cer kasut Bata tu. Aku kan pernah cakap aku mengidam FipFlop Due. Hahaha..mengidamlah sangat! Takde lah...aku mencari flat shoe hitam untuk bawak badan ni time kerja. Wedges aku boleh di katakan agak tinggi gak. Tadi try cari clarks and Hush Puppies..takde flat shoe yang menarik. Makanya aku try Bata..wpun sempat kena perli ngn Mr.Abe, pakai ke Bata? Hahhaa..siot! Since aku cepat penat dan tak larat nak jalan banyak..aku pun grab je la 2 pasang kasut Bata ni. Suh banker bayar lah kan. Ala..2 pasang ni..harga dia takleh nak beli 1 Clarks pun..apatah lagi Fipflop. Ini di klasifikasikan sebagai harta dunia. Hahaaha. Bagus juga cepat penat ni..grab je malas nak jalan. 

Oh My Gucci 
Ikut hati mati..ikut rasa binasa..ikut nafsu? Habislaaa duit! New Gucci collection aku after Gucci Mayfair Leather adalah Gucci Sukey Top Handle and Gucci Aviator shades. As usual..order dari kawan la, bukan beli kat Butik Malaysia. Handbag tu sebagai hadiah kepada diri sendiri dan di tanggung sket oleh Mr.Abe. Sudah tentulah nak bayar sendiri semua, tidak la mampu. Walaupun mampu..wat2 je tak mampu..rugilah! Saja pilih material tak kulit sebab dah berazam nak pakai secara total. 

Gucci aviator tu, aku beli sempena musim kemarau. Haaa..membongak! Beli sebab tambah collection spec je lah. Aku pernah try aviator RayBan.Tak kena lak dengan muka. Jadi mentry Gucci ni. Suka pulak! Kalau tak kena dengan muka, kebiasaan aku akan jual. Sesiapa nak order pun boleh eh. Harga off course la tak sampai riban2 pun.

Now aku tengah mencari jam tangan yang solid. Masalahnya adalah tangan aku. Kecik sangat. Yang aku minat semua muka besar. Dah macam jam pinjam. Habis dah cite harta dunia buat kali ni.. sebagai penjual authentic item from obersea..anggaplah ini adalah seperti iklan mempromosi barang. Sapa2 ada wish list ...try email aku at lyzaaabdrahim@gmail.com for pre order or visit my blogshop at http://cuttheprize.blogspot.com - makasih!



Hari ni masuk minggu ke 15 pregnancy aku. Berat badan aku tak naik2 tapi perut aku dah naik. Makanya..semakin semput lah aku membawa diri. Cubaan membuat kerja rumah pun tak berjaya walaupun aku try..tapi tak sampai 5 minit..kus kus kus. Semput and terus terbaring. Penah aku kemas dapur..baru separuh, terus muntah2 and flat. Dush!

Now aku senang and cepat lapar. Alhamdulillah dah boleh makan TAPI awas! Walaupun boleh menelan dengan lahap..tapi sila berhenti sebelum kenyang. Dah beberapa kali aku makan dan menambah sebab ingat dah okek..sekali, overload rupanya..apa lagi.. uweekk la semua benda yang di telan. So kena la makan sket2 tapi kerap. Sekerap mana pun..hanya sekali je la heavy meal boleh masuk. Sebab tu berat aku tak naik2.

Ok la..papai! 


posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!