Sunday, September 01, 2013

.. Sebelum pejam mata ..

Assalamualaikum..

Em..dah September kan? Ya Allah..cepatnya masa berlalu. Now aku tengah lepak2 jap sebelum masuk beradu. Baru sampai dari kampung tadi and terus iron baju famili untuk esok. Badan tak penat sangat tapi perut agak berangin.



Tengok pix ni..ada macam makcik2 anak 5 or ada macam wanita preggy 5 bulan tak? Heee..aku memang sangat pemalas nak berbaju kurung..so bila ada kenduri kendara, memang naik runsing kepala fikir baju. Since ni dah nak abis raya, jadi aki decide pakai je peplum ngn palazzo yang aku beli semata2 nak kenduri umah mentua ni semalam. Orang lain comel molek je berbaju kurung..aku tetap aku. Pakai apa aje yang aku suka selagi tak jolok mata.

Kenduri kali ni kira aku pecah rekod diri sendiri juga lah. Since biras2 aku balik lambat..maka berkerja la aku menolong MIL apa2 yang patut. Just lucky, adik ipar aku bawa 'kawan' dia. Rajin gila budak tu dan penuh dengan skill sebagai orang dapur. Aku bukan jenis banyak cakap terutama dengan orang tua or orang yang aku tak kenal..so aku decide amik kerja2 kupas2 bawang and kentang..potong2 bawang dan kentang dengan bakal biras aku ni. Senang wat kerja dengan orang muda..tak byk cakap. Kalau ngn acik2...tot tet tot tet..dan aku lak hanya..ooOoo...aaaa.. aaah.. - hahaa. Maaf lah..aku tak reti dan kadang2 tak minat pun nak dengar cerita2 yang takde kaitan dengan hidup aku. Hiks..


Haa..comel2 kan semua menantu En Johari ni..hahaaha. Semua sama size okek. Cuma..aku je lah yang tak berapa nak cerah. Alhamdulillah..kami serasi bersama. Kira ni adik2 perempuan aku lah ni.. Istimewanya mereka ialah..mereka pandai sembang ngn MIL...aku jek yang ke laut. Sebab aku memang tak pandai dengan orang tua. Kadang2 ngn mak sendiri pun aku membisu.

Ok la..saja je nak menaip. Papai! ♥
posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!