Thursday, September 19, 2013

.. Nama ku Mia ..

Hiks! Apakah tajuk seperti drama swasta? Sebenarnya..selain drpd Zai, Liza, Azza atau Angah... ada satu lagi nama 'manja' aku yang aku pun tak tau mana dapat..hahhaa..nak tau apa? Jeng jeng. Apalagi kalau bukan - MIA. Ini lah panggilan drpd seorang makcik owner kedai makan di food Uniten. Acik 60an. Aku pun takde lah nak ckp kat makcik nama aku..sampai ke sudah..dari dulu..hampir 6 tahun - namaku Mia. Hee..ok what?




Hari ini, lepas penat bekerja and netball lak takde..aku decide go for run. Target nak lari slow2 je for 5KM. Sekadar nak bagi badan fit and nak try lari non stop balik. Semalam aku dah lari 3km. Patutnya ada netball..sekali aku g court..dah takde orang. Dia org ke gym sebab tak cukup orang nak main..so aku pun lari lah dengan kasut indoor..dah tgh2 lari semalam..after 1KM, tiba2 mood aku terganggu dan terus ke laut. Marah! So aku pun lari laju2..(laju lah sgt kan! Hahhaha) lepas geram! Puas hati aku..emm..memang puas sebenarnya sebab jantung aku bekerja keras dan peluh pun menjejeh2. Phewww..tp nafas agak semput sebab mode ke laut.

Tadi..aku try lari slow..kalau boleh pace 8 jek. Memang tak pressure langsung lah. Sampai aku rasa sangat tak puas. Jantung aku langsung tak kerja keras wpun aku dapat lari all the way non stop. Sebab tak letih sgt, 1Km terakhir..aku lari sambil lompat. Jumpa pokok..aku lompat nak capai daun..dapat 3-4 kali melompat sambil lari..baru terasa sedap. Bila dah settle..check apss..lor, dah slow pun x dapat pace 8. Apa da...Lari tadi telah membuatkan kaki kiri melecek.. pedihnya masa mandi.. tsk tsk tsk.

Aku masih berkira2 ..nak lari ke HM nanti. Takut tak mampu je. 21km kot. Hadoi! Em.so tengok lah kalau terdapat semangat nnt. Moga2 tak lah ke laut lagi mode ni. Amin.

Okla..saja nak menaip..nak tunggu mesin baju siap jek ni.. hee..

Papai! ♥
posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!