Monday, September 09, 2013

.. Men's Health and Shape Night Run 2013 ..

Hello blog!

Dah lama aku tak tulis pasai Run ..last sekali event Run yang aku join was Malaysian Women Marathon bulan 4 kot. Ye ke? Tah..tak ingat..hiks. Masa tu aku lari 9KM ++. Masa tu time aku 1 jam 10 minit. Untuk jog saja-saja, paling jauh aku buat adalah 10kM dengan masa 1 jam 11 minit. Makanya, aku memberanikan diri register lari Men's Health and Shape Night Run 2013 and amik 12km. Masa register sedap je lah kan..sekali nak event, dengan lepas rayanya, mula la mood aku ke laut. Sempat 3 kali training je..semua short distance..makanya, aku pasrah. Alah..tak larat, kita jalan..kan? Aku tak tahu and tak terjangkau rasanya dek fikiran tengok runner yang lari gila babas laju for jarak jauh. Tabik spring la. Sangat kagum..kadang2 terfikir nak saja2 p tengok how they start, run and finish..




Ni official time aku. 1st time aku pakai Bip ada timer..haahaha. Mengikut kemampuan diri, aku target 1 jam 30 min untuk kali pertama ni. Kalau pace 7-8, aku rasa boleh je dapat dalam time ni. Dan berjaya! walaupun terlajak 4 minit..hiks. Dapat nombor 375 out of 1165..not bad! hahahaha..medal pun 500 jek. Alhamdulillah dapat la sebijik nak bawak balik. Ahaks! 




Semalam lepas run, aku dah tak tahu nak buat apa. Maklumlah..jarang2 berlari. Volunteer tu bagi kertas kecik, aku amik..pastu aku tanya, nak wat apa dengan kertas ni dik? Hee..'Amik medal kak'..kata budak tu..Ooo..hahaha. Lepas amik medal, pisang, air, sijil dan cookies..aku lepas tepi khemah cooling down sorang2 dlm hujan. Gila bengap kan? Tak tahu kawan2 ada kat mana..sampai la aku wassap kawan dan rupanya dia orang ada kat pentas. Sampai pentas..dia orang cakap, amik Goodie bag tak? Lor...lupa lak. Gi amik goodie bag lak.. serius blur. 




Ni timing each 1km. Boleh tengok patern aku lari. Nampak mcm aku tak push sebab biasa aku boleh push diri 1KM = 6min dengan speed 9km++km/h. Orang kata, jarak jauh, jangan push diri dari awal, nanti tak larat...dengan pelari yang ramai gila..pack kot..nak kena cilok2 lak2..so starting jadi la mcm tu. 5km pertama Non stop. Lepas tu aku dah kelaut..nak2 bila nampak  7km to go! Haishh..apa la tulis mcm tu..gila ayat down..hhahahaa. so makanya, aku dah start jalan2..suka suki..amik pic..berhenti kat kaunter air..amik air..minum2..pastu lari2 ..pastu jalan..sampai la nampak 3KM to go..lariiiiiii...pastu..alah..malas la..jln balik..hahhaa..gila kan? Yeah..aku memang kalah bab mental fighting ni wpun fizikal tak letih sangat.. Sebab lari bukan passion kot and kena bertanding dengan diri sendiri je kan. KALAU lah..ni KALAU lah kan. Aku boleh fight mental aku..mungkin boleh up lagi masa. kan?


Ni kawan2 lari malam tu. Ada yang go for 5KM..ada yang 12KM. Has tu aku kenal dr blog kawan2 Krazirunner..so aku main tegur jek. Sempat la posing sama. Lepas makan, g lepak mamak. Alhamdulillah, buat pertama kalinya, aku tak sakit badan dan sihat walafiat lepas run. Syukur...itu je sebenarnya target aku...tak mau sakit. Hisk..

Lari dalam HUJAN!! Basahhhhhhhhhhhh... kus kus kus..

OK la..papai!



posted
from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!