Tuesday, March 26, 2013

.. Tioman Day 2 ..

Assalamualaikum.. Berhenti solat kejap kat Pertronas Rompin. Alhamdulillah percutan di Pulau Tioman lancar and cuaca sangat cun. Now dah ke Kuantan. Stay at Kuatan for 2 nights and dalam masa tu akan ke Kuala Terengganu .. nak bawak mak tengok masjid kristal. Aku share few gambar.. malas lak nak upload semua. Share kegembiraan dan semoga boleh beri sedikit info pada yang lain.



Day 2.. pakej sediakan aktiviti snokeling. Jam 9 pagi, lepas sarapan .. kami bersama 1 lagi famili lain naik spead boat ke Taman Laut. 



Cantik pantai Taman Laut. Tepian pantai pun ada ikan..cuma tak banyak. Kena bagi makan...baru ikan ke tepi. Ikan kat Taman laut ni besar2..more to ikan makan. Dania mandi kat tepi ni jek..masih tak berani and tak mahu snokeling. 



Danish yang pada mulanya ketakutan nak pergi ke bahagian dalam..akhirnya berjaya gak aku ajar dan pujuk..last2, dia yang selok nak snokeling..sorang2 pun okek. Alhamdulillah..dia berani gak. Mula2 aku pun seram..mungkin aku takut dalam and ikan pun besar2...tapi pujuk diri sendiri..percaya pada BA and nothing to be fear..orang kan ramai...so berjaya gak aku. Yay! Aku kat tuff.. hahahhaa.. after 2 hour..kami bertolak ke tempat lain.



Kg Tekek antara lokasi besar kat Tioman. Ada sekolah..ada byk kedai..ada pejabat and ada kereta. Kat sini katanya murah rokok, arak and coklat. Kita org beli makanan alas perut jek...lepas tu lepak kat port amik gambar kat boat2 mewah.



Kemudian..sampai ke Pulau Renges. Snokeling tengah laut. Subhanaallah..cantiknya laut dalam. Tak dapat nak gambar dengan kata2..sapa ads rezeki dan kelapangan..terjunlah sendiri. Eh...aku terjun okek dr boat ke dalam laut. Hahaha.. berani la sangat kan. Kat sini banyakk sangat ikan...cantik2. Coral pun lawaaa sangat. Hhuhu.tak puas. Yang paling best...aku tengok henpon orang jatuh dalam laut...hahaaa. Tapi bro yang bawak boat memang divers..so dia pun terjun and amik henpon tu..hiks..



Balik dari snokeling...semua pun pengsan kepenatan. Petang...kuar balik lepak2 tepi pantai. Anak2 masih nak berendam. Aku lebih suka amik gambar... Rugi tau tak capture moment. And aku suka share untuk beritahu semua...dunia ni lawa.. 



Dah lepak...g beli jajan untuk diri sendiri and famili. Okla tshirt kat sini. Design tersendiri.. 

Ok..jom ke Kuatan..

Papai! ♥

posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!