Saturday, March 16, 2013

.. Gambar itu jiwa ..

Hello dunia..kaifahalukum? Doa kan yang baik2 untuk aku ya..semoga kita semua di bawah lindungan dan rahmatnya...



Ini pemandangan depan mata aku sekarang. Scenery dari tingkat 5 Apartment P15R Putrajaya. Tatkala hati gusar dan rasa tak seronok...pemandangan ini sungguh menyejukkan hati. Berdiri di balkoni merenung kejadian malam ciptaan Allah yang di hiasi lampu2 dan bangunan rekaan manusia..di sulami zikir istifar supaya hati sedikit tenang...malam yang agak panas ni..dapat juga melegakan jiwa. Kenapa? Entah..




1 kecintaan yang tak dapat aku nafi kan adalah..aku sangat taksub dengan ciptaan Allah yang 1 ni - Matahari. Subhanaallah. Lidah tak pernah lekang dgn pujian kepadaNya tatkala memandang matahari pagi dan petang. Setiap hari, menghantar anak ke sekolah..hati bersulam gembira melihat cantiknya terbit suria di depan mata. Jari gembira merakam setiap detik memandang suria. Gambar ni gambar semalam di Bagan Lalang. Gembiranya dapat tengokk cantikknya matahari terbenam....tenanggnya rasa.

Ya Allah..semua limpah dan rahmatMu terbentang dan ku kecapi setiap waktu dan ketika...syukur aku gembira. Cuma sedikit kekuatan ku perlukan untuk meneruskan hidup dan cabaran...permudahkan lah urusan hidup dan mati ku ya Allah...ampunkan dosa2 ku insan hina..Allahuakhbar..
posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!