Sunday, March 25, 2012

..Saja menaip isi masa..

Aiseyy..sok dah Isnin. Semalam kerja..so Ahad hari ni, tak byk masa nak bersuka ria. Tertido hampir separuh hari..huhuhu..sorry, badan tak berapa sedap and semalam lak kerja..so, memang bantai tido je lah kan? Anak-anak pun dah besar, so dah tak susah nak handle. Pagi2, Mr Abe hantar Danish ke skool untuk taekwondo, Dania sibuk nak ikut sekali..maka, ibu bawak diri lah atas katil. Balik sekolah..mereka dah main kat luar dgn anak-anak jiran. Aku tak kisah nak main kat depan ni, janji pandai jaga diri. Sampai now, aku masih tak benarkan Danish ngn Dania main kat bawah lagi. Tunggu sikit masa lagi..aku nak pastikan, mereka tahu kenapa aku denda mereka..supaya nanti, kalau aku lepaskan mereka balik..mereka dah tak g umah orang.


My Hearth my Soul..

Petang tadi sempat ke Jusco Cheras Selatan..g makan Johnny. Kat Alamanda tak pasti la dah buka ke belum..so baik g tempat yang dah confirm buka. Danish mcm biasa, sibuk nak bola and kasut bola. Kasut bola dia dah koyak rabak and bola dia..emm, masa dia bawak g sekolah, abang2 tu buli dia..and tendang bola tu ke luar sekolah..masuk hutan. Menangis gak dia..Aku just ckp..'Kenapa nak salahkan orang, kan ibu dah pesan..jangan bawak, Danish nak bawak gak..so, fikir sendiri salah siapa.' Dia redha je lah..and tak perlu lagi beli bola baru..dia rasa susah senang nak dapat barang.

Duduk sembang dengan kawan-kawan yang masih ada baby atau anak2 bawah usia 3 tahun..mcm2 keletah dan perangai ada kan? Zaman aku dah berlalu...anak-anak dah besar dan Dania walaupun baru 6 tahun, alhamdulillah..tak susah nak jaga. Walaupun aku garang..anak-anak tak penah lepas2 ckp sayang aku ..hari2 nak peluk cium aku..dan mereka selalu cakap..'ibu tak garang..tahu kenapa ibu marah..sbb kita org buat salah'. Aku memang jenis rotan anak2 masih kecik..rotan kaki laaa dan bila dah besar ni..rotan dah tak hinggap lagi pada badan mereka..cuma mulut aku je la tak henti2 bebel. Rasa mcm tak dapat nak ajak mereka mcm mak abah aku ajar aku terutama dlm displin kemas mengemas ni..penin!

Dia tahu apa yang dia mahu..
Danish dan Dania..memang tak sama. Walaupun dua-dua suka membaca..Danish pada aku terlalu 'luas pengetahuan'. Sebab tu aku tak boleh ngam dengan..banyaknya soalan dia yang aku tak boleh nak jawab. Bukan lah malu dengan anak sendiiri..tapi..rimas lah. Hahahha. Jika dulu dia bertanya soalan untuk dapatkan jawapan..tapi sekarang soalan dia dah beserta jawapan..macam nak uji aku lak..Hahahaa. nak2 soalan pengetahuan Am dan sains..memang gagal lah aku. Uhukk..

'Ibu..Danish nak belajar kat Cardiff University.'..ohh ..out of no way..why Cardiff? Ni mesti sebab bola..hahahaa..Dia nak jadi pemain bola negara. Katanya..kesian tgk bola Malaysia sekarang..dia nak bawak nama Malaysia dalam bola..dan lagi satu 'Ibu..Danish nak jadi angkasawan kanak2 pertama..boleh? macam mana ya?'..adusssss...aku just cakap..fikir lah sendiri Danish..hehehehe..

Dia selembut namanya..
Dania..pada aku, sangat lah lembut dan manja. Memang perempuan habis. Dania Hamimi membawa maksud 'cantik kesayangku'. Memang aku akui..muka dia sangat lembut dan kadang2, nak marah pun tak sampai hati. Ni pun jenis suka sangat bertanya..every single words yg dia tak tahu especially English words...dia akan tanya. Sekarang dia dah rasa rendah diri sebab tak pandai English..so, apa je dia tak tahu, memang dia akan tanya. Both of them lebih rapat dengan babah ..maybe sebab otak babah dia pun macam-macam ada..senang nak layan kot..hiks..

Ok..Merlin dah nak mulaa..jom layan. Panas kan malam2 lately ni? emm...

tata!

2 comments:

MRS. AJ said...

As a mom, we want the best for our children. Takpe Angah! Usu pun gitu, bab2 disiplin anak ni pasti guna rotan. Bukanlah nak rotan sampai budak tu sakit, just nak takutkan je. Heheheh...

Anonymous said...

Sekarang dia dah rasa rendah diri sebab tak pandai English..so, apa je dia tak tahu, memang dia akan tanya.http://lawgupshup.com/category/jobs/I just stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed surfing around your blog posts.

Utterly pent content material







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!