Wednesday, March 28, 2012

..Kenapa aku berhenti..


Ohoii..terkejut badak aku bila buka blog aku pagi ni, dapat message ni dari blogspot. Ayokk! What the happeng? Cuba blog orang lain...ok aje. Kena hack? isk..memang takde kerja la nak hack blog yang takde apa-apa ni. Cuba login ke gmail and dapatkan verification..and phewww..lega, blog ku kembali. Ngehhh...

Tadi aku merayau-rayau di blog travel seorang ni..mmg dah jadi keseronokan aku now ni baca travelblog orang. Aku ada travelblog..tapi kenapa aku tak rajin nak update? Sebab biasanya, aku pergi travel..Mr Abe yg lebih mengetahui..aku just follow. So nak tulis tips lebih2..adush! Banyak nya tak hengat. Ada kawan2 yang dah minta tips..tapi pun tak tau nak bagi macam mana.Em..Mr Abe, sila lah update blog tersebut ya.

Masa aku dok belek-belek travel blog tadi..terbaca tentang perjalanan dia yang masuk majalah as a travel artikel. Best kan? dah la berjalan..boleh buat duit lagi dengan hantar artikel. Terus terfikir..kenapa aku stop menulis dan stop hantar artikel ke majalah? Kenapa? Kenapa aku tak teruskan apa yang aku suka ni mcm dulu? Kalau artikel keluar..busuk2, dapat RM150 untuk 1 page. Aku pun dah tak ingat tahun bila last artikel aku keluar majalah ..dan paling best, aku tak simpan pun artikel2 tu semua..heheehe.

Kalau perasan, aku pun dah tak berapa nak publish barang2 yang aku beli walaupun sebelum ni aku share as info untuk orang lain dapatkan sama-sama. Ye lah kan..share tentang harga yg murah untuk brand yg aku dapat..apa guna benda tu..tapi takut gak takut orang salah tafsir. Macam aku sendiri..aku suka baca blog2 yang bloggers dia publish barang2 yang dia orang beli. Info tu..Ye lah kan..tak kan lah menaip sekadar nak menunjuk..tapi memang share untuk kesenangan bersama.Setakat ni, aku paling suka blog Redmummy.com..uissh..sapa yang tak jadi mcm dia kan? Blog blog blog..masyukkk. Pastu setakat PRADA handbag..sesenang rasa dia je leh beli bila2..jeless mak! Hahahaa. Aku suka semua info dalam blog dia..korang rasa dia menunjuk? Rugi laahhh kalau rasa mcm tu..ahaks!


3 bulan lepas, aku beli spec Rayban ni online. Aku survey harga kat KL dlm RM1K dan paling murah boleh dapat kat Mall is RM800. Aku memang dah aim lama spec ni sebab..aku nak cari spec yang tak kembangkan tudung bila pakai. Semua sunglasses aku bila pakai tudung instant, sure tudung tu mengembang kat kiri kanan..buruk OKEK! Biasa aku beli Online dengan orang2 yang dah biasa aku deal dan aku yakin barang dia ORI. Memenuhi krateria sunglasses idaman (walaupun aku lagi suka yg bikai hitam) ...RayBan memang terbaik lah. Dalam tunnel ka..dalam building..spec ni pandai sehsuai kan diri dia dgn cahaya. Memang tak gelap. Rayban ni RM380 beli Online. Jimat tak? lebih jimat sebab Mr. Abe yang bayar. Kuikuikui...

Kredit to my best friend blog..USU, angah pinjam ya. :)
Aku tak pernah berhenti shopping online especially branded items yang mahal gila kat sini. Biasa ..aku kirim je kat kawan kat US nun. Even masa aku g Europe and Aussy baru2 ni, aku masih sayang duit nak beli kat MALL sbb rasa beli kat kawan kat US nun lagi murah. Now..aku masih mengidam GUCCI Convertible Sukey Leather. Running shoes idaman pun dah dapat..wedges crocs yang aku suka tu dah ganti dengan wedges Hush Puppies dan tengah berusaha untuk GUCCI dan jam Aigner. Hisk..

Papai!!

8 comments:

MRS. AJ said...

Wah Angah! Gucci... mmm... sukenye...

Liza Abd Rahim said...

Usu! berangan la dulu..kan dream, believe..achieve..ahaks!

mizzura said...

salam haiiii..

wah bestnye semua yang diidam dapat...tula kan..kdg nk shopping kt msia mcm 10 kali pikir nk beli ke tak, ke shop online ke selamber..tp syg wit ooo...
emmm nak tny la..mcmner nak submit artikel travel...nk antar kat sapa..sebab memang suka travellll...its my passion..and memang suka nak share (bkn show of eh)..

Liza Abd Rahim said...

hai mizzura..
alhamdulillah..tp x semua benda senang dpt kan? kena ada usaha lebih.. :)

cuba beli majalah2 yg ada bahagian travel..biasa kat situ ada tulis, boleh hantar artikel dr penulis ..yg saya bc tu dlm majalah Harmoni.

Dah travel ke maana? best kan travel tgk dunia.. :)

TimMie said...

Beli online tu kt mana? share la kt cni..hehe..tp cane nk tau sesuai ke x ngn muka kita? ke gamble je?

Liza Abd Rahim said...

hi Timmie..
spec ke?Em..kalau rajin, p la try kat kedai dulu..pastu odet. Biasa saya beli kat kwn jek..and spec ray ban ni beli kat watchshoppe.blogspot.com

:)

Anonymous said...

Aku tak pernah berhenti shopping online especially branded items yang mahal gila kat sini. Biasa ..aku kirim je kat kawan kat US nun. Even masa aku g Europe and Aussy baru2 ni, aku masih sayang duit nak beli kat MALL sbb rasa beli kat kawan kat US nun lagi murah.http://lawgupshup.com/category/jobs/I hope it reaches your targetted audience. all the best thank you

Enjoyed looking at this, very good stuff, appreciate it.

Anonymous said...

Aku tak pernah berhenti shopping online especially branded items yang mahal gila kat sini. Biasa ..aku kirim je kat kawan kat US nun. Even masa aku g Europe and Aussy baru2 ni, aku masih sayang duit nak beli kat MALL sbb rasa beli kat kawan kat US nun lagi murah. Now..aku masih mengidam GUCCI Convertible Sukey Leather. Running shoes idaman pun dah dapat..wedges crocs yang aku suka tu dah ganti dengan wedges Hush Puppies dan tengah berusaha untuk GUCCI dan jam Aigner. Hisk..
..Kenapa aku berhenti thanks for information .







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!