Thursday, March 01, 2012

..Apa dah jadi..

Nak taip laju2. Tiba2 jadi malas nak update blog. Nape eh? Emm...nak cite apa ni? Jom cite berdasarkan gambar.

measure KM using Android Apps.

Hari ni aku lari lagi. Mencari 5KM. Nak cari best time dan nak tengok badan leh g jauh mana lari tanpa stop. Ni kali ke 4 ke 5 tah aku lari 5KM selepas stadium dan putrajaya. Stadium dan Putrajaya jalan agak landai and masa mula2 dulu..aku dapat 45minit for 5KM kat stadium and kat Putrajaya 40 minit. Hari ni, dengan laluan mcm-mcm ada..landai, daki bukit, naik tangga and turun bukit, aku dapat 5KM = 35minit. Hahaha..ada peningkatan. Tu pun aku ada gak lenggang mak limah. Seriusly, aku tak leh push badan lari direct after 3KM. Memang 3KM je aku leh lari direct..lps tu, jadi mak limah la dlm 2-3 minit. Hiks..Kenapa nak sangat kejar masa ni? emm..saja je. Sebagai motivasi diri..kalau setakat nak lari2 biasa..cukup la pusing stadium 2-3 round kasi peluh. Tapi aku rasa, aku memang tak boleh jog hari2. Seminggu sekali OK. Lagipun jog ni kasut kena betul..track kena betul..step pun kena betul..kalau tak, makan diri. Lutut nak pakai lama OKEK. Ngeee...
Sukat kalori guna Android Apps
Punyalah rasa badan dah naik...tapi bila ukur guna Apps android..rupanya aku kena tambah lg kalori. Hiks. Betul la tu..berat ideal aku adalah 51kg sebenarnya. Tapi tak sanggup kot nak cecah 50KG..nanti apapun tak boleh. Ada je yg tegur badan aku dah naik..em, mmg betul pun. Seluar pun dah ketat. Sebab tu terpaksa gak workout.

Asics is the best running shoes?
Kasut reebok aku dah ternganga balik lepas gam ari tu. Ni semua gara-gara main futsall dalam hujan la ni. Aku dah hantar gam dan semlm nganga balik. Biasanya aku g beli baru jek..tapi sebab dah makin tua ni, dah pandai pujuk diiri jangan membazir. Google 'Best Running Shoes'..terjumpa web ni : Best Running Shoes. Asics, Brooks and Nike tersenarai 3 terbaik..tapi ada jenis lah..sila la klick web itu. Aku tak tau lak Brooks tu antara jenama terbaik..before this more to Reebok and NIKE. Mungkin sebab brand ni hidangkan pilihan fesyen yang menarik KOT. Em..perlu ke kasut baru? ada sapa2 nak banje? ngee..and sebab nak gam kasut..gam gajah dah makan jari aku..melekat tak mau tanggal. Dah la bau gam tu memedihkan mata. Meleleh airmata..pedih! Camno nak ilangkan gam kat jari ni..help!

Aku sebenarnya tengah susah hati ni..document yang aku kena buat tak boleh nak buat sebab aku tak dapat bahan2 yang patut aku dapat. Sedey okek. Dateline dah dekat...emm..

OK la..nak tdo..papai!

2 comments:

MRS. AJ said...

So which one is better? Asics, Reebok or Nike? Usu suka Adidas!

Liza Abd Rahim said...

kalau baca dlm web..adidas tak termasuk 'best running shoes.' Benda ni biasanya 'Pelari Tegar' yang sgt detail. Kita yg biasa2..boleh kot belasah jek.. :)







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!