Tuesday, March 25, 2014

.. Ini AMANAH ALLAH ..

Bila cuti bertukar menjadi MC. Yes ..itu la terjadi kat aku kali ni. Bleeding lak lagi. Since Sabtu masa kerja stanbdy Open Day aku dah perasan ada spotting before lunch..tapi aku segan nak minta balik dan terus kerja. Hari Ahad bawak mak abah jalan2..Isnin ada lagi spotting..aisey! Dah la Mr.Abe kerja dan kami nak travel ke Kuatan.

Kul 2.30 pm sampai Az-Zahrah dan Doktor perempuan takde. Macam biasa..az zahrah memang sentiasa ramai. Sebab nak cepat .. Mr. Abe ajak aku ke An-Nur..bayar je lah!
Alhamdulillah tak ramai and doktor pun scan. Rupanya uri aku tak naik habis lagi..sebab tu senang bleeding dan aku pulak byk bergerak minggu lepas. Ye lah kan..kerja mcm aku..time ada event, kena kerja keras sket. Byk bergerak..kena settle byk benda dan kena fikir solution sebab ada prob sampai 2-3 hari.

Ini Amanah ALLAH
Doktor agak tekan and marah bila aku cite pasai kerja aku dan aku cakap, aku segan nak minta execuse.

'Ini Amanah ALLAH..mama kena jaga..jangan sibuk dok fikir apa orang kata atau fikir..ini badan mama..apa2 jadi. Mama yang kena tanggung..bukan orang lain. Now baby OK..Now mama yang kena jaga diri. Jangan banyak bergerak. Jalan perlahan-lahan. Naik turun tangga tak? Saya bagi MC..rehat tau'

Mengalir air mata aku dengar 'INI AMANAH ALLAH'. Ya..Amanah ALLAH..insyaALLAH..aku akan jaga.

Since Mr.Abe kena training and kami memang on the way..mula2 doktor tak bagi travel..tp anak2 dah wat muka sedih. So doktor pun cakap..'takpe la..tawakal. Doa banyak2..nak p cuti pun niat baik nak bagi anak happy kan? Tapi ibu janji..rehat. Ayah..jangan drive laju2.'

Alhamdulillah..anak2 dengar semua nasihat doktor..so dia orang tak bagi aku bawak apa2..



Semalam..akhirnya PM umum tentanh MH370. Innallillah dan AL Fatihah utk umat islam yang menjadi penumpang. Tak tahu nak cakap apa walaupun agar sukar nak terima mcm mana plane terlepas ke sana. Macam masih mengharap miracle..subhaAllah. Hanya DIA yang Maha Tahu. Semoga semua famili tabah.

Papai!
posted from Bloggeroid

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!