Wednesday, November 02, 2011

..Doa buat aku dan teman..

Aku ingin menulis sesuatu bersandarkan pengalaman dan pengajaran. Tapi bila fikir2..aku manusia yg pernah buat silap dan malu rasanya untuk berbahasa-bahasi memberi nasihat. Betul! Aku terlalu kecil untuk meluahkan wpun sebaris ayat pedoman untuk rakan-rakan yang sudi memilih aku berkongsi susah senang kehidupan. Diri sendiri pun tak betul lagi...tak mampu rasanya nak menolong mencari jalan keluar kepada sesiapa saja yang sedang di duga Illahi.

hidup umpama titian - teguh atau rapuh hanya Allah maha mengetahui apapun hikmah yang tersembunyi
Kepada yang sedang menempuh dugaan..doa aku, semoga kita semua kuat menghadapi hari hadapan. Nasib kita tak sama, ada yang suka dan ada yang duka. Mungkin masih ada yang belum terduga atau mungkin ada dugaannya bertimpa-timpa. Aku sendiri tak sekuat seperti yang di lihat dengan mata..apa yang ada dalam dada, Allah Maha Esa saja maha mengetahui apa jua yang tersemat mahupun tersirat.

Kalian, kalau kita rasa masalah kita berat..lihat di luar sana..ada lagi yg duduk merempat. Kalau rasa dugaan kita buat kita berselirat...ada lagi yang hidup dalam masalah yang sarat barat. Kalau kita rasa kita hebat..sesungguhnya..hanya Allah yang Maha Kuat.

Tak mampu nak berkata-kata lagi..apa yang di kongsi bersama aku ketika ini, aku jadikan pendoman buat diri sendiri dan semoga Allah tunjukan kita jalan dan hidup kita di rahmatiNya setiap masa setiap saat. Amin..

1 comment:

MRS. AJ said...

Yes, Angah! Usu bersetuju sangat2. Bersyukur dengan kurniaanNya. Bersabar dengan ujianNya. Usu doakan untuk Angah jugak ye.







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!