Wednesday, December 24, 2014

.. Convert Syria Hijab to Bokitta Hijab ..

Assalamualaikumm..

Melepaskan lelah sebentar lepas packing barang nak bercuti dari 25 - 31hb Disember ni. Dalam keadaan hujan dan banjir di mana-mana now ni.. aku berdoa utk kesejahteraan dan keselamatan serta lindungan dari Allah swt sepanjang percuti kami nanti. Amin.

Aku saja menaip malam ni. Nak share something about Hijab. Now ni kan trend instant shawl or shawl tanpa pin. Dalam2 byk trend, cantik gak bokitta style. Kat Malaysia ni, yg glemer adalah Bokitta Neelofa. Tapi bila aku google..rupanya bokitta ni byk jenis and brand rupanya. Cantik gak layer or lapis2 atas kepala tu kan? Teringin nak try..tapi mahal dowh! Harga rm90 ke atas. Alahai..aku ni bukan jenis pakai tudung mahai2. Paling mahal pun RM60 ..tu pun masa raya. Ngee..

Masa ku pakai tdung pagi tadi nak ke sekolah anak bayar yuran.. aku mencuba sesuatu. And tadaaa...dengan tudung syria yang memang dah kat umah and murah jek aku beli..aku pun try laaa mengconvert syria jd bokitta. Dan yay! Saya suka...

Meh aku nak ajar.

Bahan-bahan :
1. Tudung syria size L or lagi besar.
2. Sebijik keronsang
3. 2 jarum peniti.
4. Utk inner..boleh pakai inner syria or inner magik.

Cara pakai :
1. Pakai je inner ngn syria macam biasa.
2. Di bahagian atas kepala..buat layer pertama bermula dr depan.
3. Kemudian, buat layer ke dua di belakang layer 1st tadi dan seterusnya.
4. Ikut la nak buat layer byk mana dan kelebaran pun ikut suka.
5. Pin dgn keronsang di dagu susunan layer2 tu.
6. Guna peniti di kiri dan kanan tudung utk lebih kemas dan supaya tak terbuka.
7. Adjust bahu supaya lagi kemas.

Picca di bawah hasil hijab bokitta suka hati aku.

Syria Bokitta dgn inner syria.


Syria Bokitta dgn inner magik.

Aku namakan ianya sebagai : BokkiZa ..Za tu nama aku lah..hahahaa.

Selamat Mencuba.

Papai!

No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!