Monday, January 26, 2015

.. Dari Dalam Hati ..

Setiap hari seperti ingin menitipkan sesuatu di sini..namun tak pernah terlaksana. Kadang kala terasa ingin berkongsi...kadang kala seperti ingin menyepi. Berfikir beribu kali..adakah perkongsian akan memberi manfaat pada orang lain atau sekadar menambahkan lagi dosa. Ya..dosa untuk diri sendiri atau dari orang lain. Berkongsi di katakan riak..akan membuatkan orang lain berdosa kerana mengumpat atau fitnah. Atau diri sendiri tidak sedar sedang melakukan sesuatu yang mengundang malaikat Atiq dengan laju mencatat sesuatu di bahu kiri..kan? Hidup ni jadi mudah sekiranya tahu dan mahu menjaga senjata paling bahaya pada badan iaitu LIDAH dan kemudian HATI. Susahkan nak jaga? Emm...aku ni, kadang kala terbabas jugak.. Sekarang aku lebih senang berbicara sendiri di dalam hati...KALAU pun balasan Allah tu bukan datang cepat..TAPI reaksi daripada manusia itu sendiri buat aku sakit bak di tusuk sembilu. Tapi kalau fikir2 balik..bukan salah orang lain pun kalau kita kena kata atau kena kutuk..mungkin diri sendiri yang tak pandai jaga diri atau mulut. Kan? Kadang-kadang, tak semua orang boleh terima gelak tawa dan guraun kita..dan tak semua orang boleh terima apa yang kita kongsi sebagai ilmu...betul? Jadi..selagi boleh jaga Lidah dan Hati..jaga lah.

Tersimpan hasrat untuk menikmati sunset indah ini di bumi Darul Salam..
tapi.. emm..takpe lah, simpan dalam hati dulu. 


Pheww..panjang pulak mukadimah kewnn? Emm..takut sebenarnya. Aku takut menyakitkan hati orang lain tapi aku tak kisah hati aku di sakiti. Semoga blog ni beri aku manfaat yang baik2 lah hendaknya..Amin.



Tadi aku menjalani fisioteraphy pertama. Nampaknya rezeki aku belum sampai untuk betul-betul sembuh..malah sakit datang kembali. Sebab tu aku terpaksa jumpa doktor pakar balik dan selepas 6 bulan tak recover, aku kena jalani fisio. Takde la membebankan fisio ni..cuma kena pergi klinik seminggu sekali. Dalam banyak perkara, yang agak menyedihkan aku ialah aku tak di galakkan atau di minta berhenti dulu daripada aktif bersukan. No more running, no more hiking, no more netball - uhuk..nangis. Dari doktor biasa, doktor pakar sampai la ke therapist, semuanya tak bagi aku aktif balik. Uhuk. Ye la kan..aku bukan injured macam orang2 yang aktif sukan tu..kes aku lain. Dengan ini, aku declare..aku redha. Ikut kan..angkat baby pun dia orang tak bagi. Aishh..yang ni aku tak leh la nak elak...emmmm. Apapun..sabar ya Liza. Mungkin ada hikmahnya kan? Amin.


Sebelum akhir jari2 ni menaip..aku nak share something. Aritu aku dah share syria lelipat kan..kali ni jom kita try Syria Lelipat Silang pulak. :)


"Ujian yg diberi pada kita adalah apa yang kita telah buat sebenarnya" -
astro Oasis


OK la..papai! 



No comments:







Authentic Item for sale.
Visit my shop at :
http://cuttheprize.blogspot.com

Enjoy ya!